המערכת החורפית הנוכחית בעיצומה ומספקת מספרים מרשימים של ממטרים ברחבי הארץ. מפלס הכנרת השלים קפיצה של 23 ס״מ מאתמול ונמדד הבוקר (חמישי) על 211.10-. מדובר בקפיצה המהווה מעל לרבע מכל עליית המפלס מתחילת החורף ועד הבוקר.

מתחילת החורף עלה מפלס הכנרת ב- 80 ס״מ. לכנרת מלאה חסרים 2.30 מטר. כמו כן, הזרימות בנהר הירדן הגיעו לעוצמת ספיקה של 136 מ״ק/שנ׳. נחל קישון זורם בעוצמה רבה כשהשיא שנמדד השתווה לשיא היסטורי  - 215 מ״ק/שנ׳. בנחל חילזון נמדדה ספיקה של 65 מ״ק/שנ׳. נחל אילון הגיע בשלב זה לספיקה של 100 מ״ק/שנ׳.

צילום: שי מזרחי, פקח רשות הכנרת
צילום: שי מזרחי, פקח רשות הכנרת

על פי תחזית השירות המטאורולוגי בבית דגן, במהלך היום יירדו לפרקים גשמים מלווים בסופות רעמים ויש חשש כבד מהצפות במישור החוף ובשפלה. בצפון הנגב צפויים גשמים מקומיים ויש חשש לשיטפונות בערוצי הנחלים במדבר יהודה ובים המלח. בחרמון ובצפון רמת הגולן יירד שלג והטמפרטורות יהיו נמוכות מהממוצע.

ברשות המים הזהירו כי עיקר הגשם יתמקד היום במישור החוף ובשפלה, ובנוסף צפויות זרימות בעוצמה בינונית עד גבוהה בגליל המערבי, לאורך מישור החוף ובהרי יהודה. ברשות המים הוסיפו כי קיים גם חשש להצפה של ערוץ נחל האיילון ושל שכונות דרומיות בתל אביב.