באוקראינה מתרבים סימני השאלה סביב התרסקות מטוס הנוסעים על 176 אנשי הצוות והנוסעים שהיו בו. מועצת הביטחון האוקראינית הודיעה כי היא בוחנת את כל הגרסאות האפשריות לתקרית, כולל אפשרות של ירי טיל נגד מטוסים שפגע במטוס או מנגד פיצוץ שאירע במנוע. 

טיסה 752 של חברת התעופה אוקראינה אינטרנשיונל איירליינס המריאה מנמל התעופה בטהרן לקייב בשעה 6:10 בבוקר, שעות ספורות לאחר שמשמרות המהפכה שיגרו את הטילים לעבר הבסיסים האמריקאיים בעיראק. במטוס היו 167 נוסעים ותשעה אנשי צוות; 82 מהם איראנים, 63 קנדים, 11 אוקראינים והיתר אזרחי שוודיה, אפגניסטן, גרמניה ובריטניה.

כשתי דקות לאחר ההמראה, עוד לפני שהמטוס הגיע לגובה 8,000 רגל, הוא התרסק ליד העיר פראנד - ושרידיו וחלקי הגופות התפזרו על פני שטח נרחב. עדי ראייה דיווחו שראו פיצוץ גדול באוויר. באוקראינה הודיעו כי המטוס היה חדש ותקין.

הרשויות באיראן מסרו על פתיחת חקירה, אולם גורם רשמי טען כי המטוס התרסק אחרי שאחד ממנועיו התלקח וכי הטייס לא הצליח להשתלט עליו. ארגון התעופה האזרחי הצהיר כי אינו מתכוון להעביר את שתי הקופסאות השחורות לידי חברת בואינג, שגם היא הודיעה כי תבדוק את נסיבות האסון.

שגרירות אוקראינה באיראן פרסמה הודעה ולפיה התאונה נגרמה מתקלה במנוע ואין מדובר בפיגוע טרור או פגיעת טיל. ואולם בהמשך שינתה השגרירות את גרסתה וציינה כי הנסיבות נבדקות וכי ההודעה הקודמת לא הייתה רשמית.