רגע אחרי שהודחה מ"הכוכב הבא לאירוויזיון", דנה לפידות שחררה שני סינגלים כפולים פרי עטה: "אם תאמר לי" ו"שעות", שתי בלדות שמציגות פן אחר בהשפעותיה המוזיקליות של לפידות. "אם תאמר לי" הוא בלדה מלודית, מלנכולית ונוגעת ללב שכולל תיאטרליות יפהפייה וקלאסיות דרמטית שמצליחה לגעת בלב.  

את "שעות", הסינגל השני שיצא במקביל, פחות אהבתי, כי בחלקו הוא נשמע בכייני ומייבב מדי, כמו לא תפור באמת לקולה של לפידות ולא מצליח לקלוע לנשמה או לרגש. שיר די סתמי וסטנדרטי.

שלמה ארצי, שלרוב כותב ומלחין את שיריו בעצמו, עשה ג'סטה לבנו הצעיר יונתן, והקליט את "כל מה שתרצה", שיר שכתב והלחין ארצי ג'וניור. 

השיר אמנם כולל מלודיה נעימה ומלטפת ותפור למידותיו הקוליות של ארצי וכולל טקסט ולחן איכותיים למדי שטבולים בדנ"א של ארצי, אבל בתכלס? אם אדבר בכנות, עם כל הכבוד לארצי (ויש המון כבוד), השיר במתכונתו זו הוא די משעמם: פולק רגיל שלא מתפתח לשום מקום בפזמון, העיבוד המינימליסטי הוא בעוכריו של השיר שכן הוא לא מוסיף לו עניין וזה פשוט עוד שיר שהוא שלמה ארצי. 

זו לא קלאסיקה, לא להיט ובטח שלא משהו שייזכר בהיסטוריה. שיר שיכל להישמע הרבה יותר טוב עם עוד קצת מחשבה ועבודה.

אליעד נחום, ש"מסע" שלו היה לשיר המושמע ביותר אשתקד, שחרר במומנטום מדויק לימי החורף הסוערים את "איפה את", בלדת פופ חדשה ורומנטית.

הבלדה החדשה שומרת על אליעד באזור הנוחיות המוזיקלי הבטוח, הלא מפתיע והדי צפוי שלו (עם הגזמה קלה בסלסולים) אך תופס את האוזן משמיעה ראשונה, קליט והפזמון הוא מהסוג שנדבק לאוזן וגורם להאזין לו שוב ושוב בלופ. ככה מייצרים להיט, גם אם הוא קצת "נוסחתי", זה עדיין עובד. 

הנוסחתיות לא פוסחת גם על קובי אפללו שב"מה נשאר לי" נשמע אמנם במיטבו ומספק היטב את הסחורה של בית ופזמון קליטים וקצביים, אך לא באמת נושא בשורה מוזיקלית חדשה, לא משתדרג ולא מנסה להגיש מקוריות קצת "אחרת" ממה שצפוי ממנו. שלא תבינו אותי לא נכון, זה לא רע, אבל זה גם לא מלהיב יותר מדי מעבר לשיר טוב, רומנטי וקיטשי ושאר הקומפלימנטים הסטנדרטיים.  ציפיתי ליותר.

גם "התקווה 6" די הולכים על "בטוח" בשיר החדש – "חי על הירח" שמשלב בין פופ להיפ הופ בהפקתו המוזיקלית של דני (פילוני) קראק. 

ההפקה המוזיקלית המשלבת בין מוזיקה אלקטרונית לרוקנרול משתלבת היטב עם שירתו של הסולן עמרי גליקמן, הפזמון משרת ומשלים היטב את הבתים והוייב הידוע של "התקווה 6" שומר על הקסם שלו גם בשיר החדש.

ישי לוי נשמע משובח ככל שחולפות השנים וב"לבדי", הבלדה החדשה שלו, הוא מזכיר שוב איזה מגיש מצוין הוא וכיצד שיר שעוסק בעצבות ובבדידות מקבל משמעות עם קורטוב אופטימיות כשהוא מבצע אותו. 

השיר כשלעצמו כולל טקסט טוב, לחן טוב והפקה מוזיקלית אתנית שרק מעצימה את איכותו הקולית של לוי.

חם בחו"ל:

ג'סטין ביבר פתח את העשור החדש והשנה האזרחית החדשה בצורה טעימה במיוחד עם Yummy להיטו החדש שבו משום מה ביבר נשמע יותר "צעיר" מבדרך כלל, הן טקסטואלית והן מוזיקלית, אך מספק היטב את הסחורה בשיר שכולל פזמון מדבק, בית בו הוא שולט בצורה מעולה ביכולותיו הקוליות ולא שוכח גם לצרף קליפ שמשאיר ריר של תיאבון.