השכלה לעומת ניסיון
בענפים רבים בשוק העבודה, הניסיון המקצועי הוא כמובן רצוי ולעיתים אף נדרש. עם זאת, במרבית תחומי העיסוק, ההשכלה היא תנאי מוקדם והכרחי לקבלה לתפקיד. בהייטק לעומת זאת, המצב קצת שונה. נכון, כדי להתקדם בסולם הדרגות ולזכות במשכורות הגבוהות (כ-30,000 עד 40,000 ₪ בחודש) תזדקקו לתואר אקדמי, אך הכניסה לתחום ההייטק אינה מחייבת בהכרח תואר. הניסיון משחק תפקיד מרכזי בעולם ההייטק, וזאת הסיבה לכך שיוצאי צבא של יחידות טכנולוגיות מתקבלים בקלות יחסית לתפקידים מעניינים. בסופו של דבר – ניסיון רלוונטי וידע מקצועי הם כרטיס הכניסה לתחום. אם תרצו להתקדם ולזכות במשרות המבוקשות יותר – תזדקקו לתואר אקדמי, רצוי בתחומי מדעי המחשב ושפות תכנות.

כישורים
הייטקיסטים ישראלים מצליחים בחו"ל ולא בכדי; חשיבה יצירתית מחוץ לקופסה, סקרנות ויכולת למידה עצמית – כל אלו הם מאפייני אישיות נחוצים להצלחה בתחום הדינמי והתובעני הזה. את התכונות הללו בדיוק מחפשים מגייסי כוח האדם, ומלבדן רצוי שלמועמדים יהיו גם אומץ ושאפתנות להצליח בתחום. השכלה כאמור לא נדרשת לכל תפקיד בתחום ההייטק, אך חשיבה מתמטית ולוגית היא דרישה בסיסית. בשל כך, תהליכי גיוס רבים עשויים לכלול מבחנים שונים שמטרתם לבדוק את כישוריו ואת יכולותיו של המועמד. ומה לגבי כישורי תקשורת ויכולת לעבוד בצוות? אלו הן תכונות רצויות תמיד, בפרט כאשר מדובר בעבודה במסגרת צוות סטארט-אפ מצומצם, שם התקשורת וההתנהלות הכללית צריכה להיות אופטימלית וגמישה.

לדרושים בהייטק לחצו כאן >>

נשים לעומת גברים
כעת אנחנו מגיעים לאחד הנושאים המורכבים ביותר בתחום התעסוקה בהייטק – העסקת נשים. בעבר מקצוע זה נחשב לגברי בעיקרו, ונשים מעטות השתלבו בו. גם היום, נשים מהוות כ-20% מכוח העבודה בתחום, ולכך ייתכנו סיבות שונות ומגוונות כגון שעות העבודה הארוכות או ההכללה החברתית של נשים למקצועות הנחשבים ל"נשיים" יותר. עם זאת, יש גם נתון מעודד – בשנים האחרונות פערי השכר שבין נשים לגברים מצטמצמים ונכון לשנת 2019 פער זה עומד על 3% לטובת הגברים. כיום מקומות עבודה רבים אף מנסים לעודד שילוב של נשים בתחום, וחברות הייטק בונות אסטרטגיות גיוס להשגתה של מטרה זו.

בשורה התחתונה – כדי להצליח בתחום ההייטק צריך בעיקר כישורים לוגיים, חשיבה יצירתית וניסיון מתאים. ואם תרצו להתקדם ולזכות בתפקידים יוקרתיים יותר – תידרשו גם להשלים תואר אקדמי רלוונטי.