גובר המתח בימין לקראת מועד הגשת הרשימות לכנסת ה-23. על רקע המאמצים לאיחוד, תחת קורת גג פוליטית אחת או במסגרת של שתי הרשימות, יו"ר האיחוד הלאומי, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ,  מנהל מגעים עם ראשי הימין החדש. לאחר שבנט וסמוטריץ נפגשו לשיחה ארוכה, במהלכה בחנו את האפשרות של ברית פוליטית ואף דווח על הגעתם להבנות לריצה משותפת, פנה סמוטריץ ליו"ר הבית היהודי, רפי פרץ, באמצעות הרשתות החברתיות וקרא לו היום (חמישי) בחשבון הטוויטר שלו "להיפגש ולסגור הסכם".

סמוטריץ' צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "פניתי לרב רפי פרץ והצעתי לו להיפגש עוד היום בארבע עיניים ולנסות לגשר על הפערים בינינו. להערכתי על רקע היחסים הטובים בינינו פגישה כזו יכולה לקדם מאוד אחדות רחבה ככל הניתן". יו"ר הבית היהודי פרץ צייץ בתגובה: "בצלאל ידידי. תודה על הדברים. יש לנו אחריות גדולה, בוא ניפגש ונסגור הסכם ביננו". 

השניים אכן נועדו בסופו של דבר לפגישה באווירה טובה. "השניים דנו באפשרויות הפוליטיות השונות להיערכות הציונות הדתית לבחירות", נמסר בהודעה משותפת מטעם האיחוד הלאומי והבית היהודי, "השניים הסכימו שיש לחתור לאחדות רחבה ככל הניתן וסיכמו על המשך הדיאלוג הישיר ביניהם בימים הקרובים".

נדגיש כי חילופי הדברים בין שני הבכירים בימין  באו אחרי ימים ארוכים של נתק מוחלט בין שתי מפלגות "הסרוגות". לאחר שיו"ר הבית היהודי פרץ הגיע להסכם לריצה המשותפת עם יו"ר מפלגת עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, סמוטריץ לא ניהל מגעים עם הבית היהודי וחזר על דרישתו " לקיים פריימריז פתוחים בימין או לאחד מרכזי המפלגות".  גורמים בבית היהודי טכנו מצידם כי " סמוטריץ התעקש לקבל מקום ראשון ברשימה המשותפת". 

במפלגת הימין החדש אומרים כי נפתלי בנט ואיילת שקד מנסים לגשר בין סמוטריץ' ופרץ אך לפי שעה ללא הצלחה.  במקביל, בימין החדש מתקשים לקבל את אנשי עוצמה יהודית לשילוב ברשימה מחשש להברחת קולות ליברלים ימניים: דבר שמעלה קשיים נוספים בדרך לאיחוד בימין. בבחירות מועד ב' נפתלי בנט פעל כדי לא לאפשר שום איחוד פוליטי של ימינה עם איתמר בן גביר ומפלגתו. 

ובינתיים במפלגת הבית היהודי מתכננים מסיבת העיתונאים שעתידה להתקיים ביום א' הקרוב. ראשי הבית היהודי מתכוונים להודיע על כך שהסכמם עם מפלגת עוצמה יהודית נשאר על כנו והם קוראים לאיחוד הלאומי לנהל מגעים לקראת האיחוד. עם זאת, ההסכם בין רפי פרץ  ואיתמר בן גביר טרם אושר על ידי המרכז של הבית היהודי, ההצבעה תיערך ביום ב' בשבוע הבא והתוצאה טרם ברורה כי יש תומכים ויש גם מתנגדים לאיחוד בתוך המפלגה.

בסביבת רה"מ נתניהו עוקבים בדאגה אחרי המתרחש בימין הפוליטי. נוכח הסקרים הפנימיים שמקבל נתניהו, גורמים בסביבתו אומרים כי " עדיף למפלגות הימין לרוץ במסגרת רשימה אחת מאוחדת ובזה למנוע אובדן קולות רבות של בוחרי הימין". 

נקודת המחלוקת הגדולה ביותר בין הימין החדש לבית היהודי היא שילובו של איתמר בן גביר ועוצמה יהודית ברשימה.