מסתמן שהדיון שהיה אמור להתקיים בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב, ובו היו אמורים לאשר את מינויים של ארבעה שרים חדשים - יידחה עד להודעה חדשה. הדחייה נובעת מביקורת בג"ץ נגד מינוי שרים סדרתי בתקופת ממשלת מעבר, בעתירה שהוגשה נגד מינוי נפתלי בנט לשר הביטחון על ידי עו״ד יוסי אור-הכהן ועו״ד ליאור דץ המייצגים את עמותת שומרי הסף.

בין היתר, השופטים מציינים כי בממשלת מעבר "יש צורך במתינות ויש חשש שתפעל לצורך רווח פוליטי ומסיבה זו עדיף להימנע ממינויים מעין אלה". עם זאת, מאחר שנתניהו נאלץ לוותר על תיקי השרים שלו נדחתה העתירה. המשמעות היא שלפני אישור המינויים יתבצע הליך משפטי. כמו כן, הם יאושרו באופן פורמלי בישיבת ממשלה מסודרת ולא במשאל טלפוני. ייתכן עוד כי ההליך כולו יתעכב, בשל הצורך לאשרו בהתאם לביקורת. 

כזכור, ביום ראשון מינה נתניהו את ח"כ דוד ביטן לתפקיד שר החקלאות. בנוסף, מינה ראש הממשלה את סגנית השר ציפי חוטובלי לשרת התפוצות, השרה יפעת שאשא ביטון תמונה לשרת הרווחה וסגן השר יצחק כהן ימונה לשר השיכון והבינוי. 

נתניהו הבטיח לפני כמה שנים לביטן למנותו לשר, ועד כה לא מימש את ההבטחה, ראש הממשלה היה אמור למנות את ביטן ביום של בקשת החסינות, אבל המתין כי פחד מפגיעה משמעותית מדי בקמפיין. לבסוף הסכים לאחר שהשתכנע שכתב האישום נגד ביטן יוגש רק אחרי הבחירות.