זקן האסירים הסורים, מקת סודקי, שוחרר הבוקר (שישי) מבית הסוהר קציעות, זאת כמחווה מדינית כמחווה מדינית, לאחר השבת גופתו של זכריה באומל בשנה שעברה. במהלך שחרורו אמר סודקי כי הוא "מצדיע לנשיא באשר אל אסד ולצבא הערבי הסורי. אמשיך במאבק עד לשחרור כל הגולן הכבוש". 

סודקי ריצה 11 שנות מאסר החל משנת 2015 בגין עבירות בגידה וריגול, תמיכה בטרור ומגע עם ארגון עוין. נשפט למאסר עד 2026. זהו מאסרו השני, שוחרר ממאסר קודם בשנת 2012 לאחר 27 שנות מאסר.

אסיר נוסף ששוחרר הוא אמל אבו סאלח, יליד 1994, תושב מג׳דל שאמס ברמת הגולן שישוחרר הלילה מבית הסוהר חרמון. הוא מרצה שבע שנות מאסר ושמונה חודשים בגין הריגת אזרח סורי ונשפט למאסר עד 2023. זהו מאסרו הראשון. 

האסיר השני הוא מקת סודקי, יליד 1967, תושב מג׳דל שאמס ברמת הגולן, ישתחרר מחר בשעות הבוקר מבית הסוהר קציעות. ממשרד ראש הממשלה נמסר: "הממשלה אישרה את שחרור שני האסירים, כמחווה מדינית וכצעד של רצון טוב, בעקבות הבאת גופתו של זכריה באומל ז"ל מסוריה לישראל".

בתוך כך, בערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני דווח כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע למקבילו הסורי בשאר אסד על ההחלטה לשחרר את סודקי,  במהלך ביקור הפתע שערך בבסיס הצבאי הרוסי בסוריה.

כזכור, באפריל בשנה שעברה הוחזרה ארצה - אחרי 37 שנים - גופתו של נעדר הקרב בסולטן יעקב זכריה באומל. המשפחה עודכנה, והגופה, שהוחזרה יחד עם ציוד אישי, זוהתה במכון לרפואה משפטית אבו כביר. הקרב התנהל במלחמת לבנון הראשונה ב-1982 בכפר סולטן יעקב מול דיביזיה 1 הסורית. שלושה חיילי צה"ל הוגדרו נעדרים בקרב ובמהלך השנים היו הרבה מאמצים להשיבם, מודיעיניים, מבצעיים ומחקריים, בצה"ל, שב"כ מוסד ואגף הנעדרים של אכ"א.

חלק מהמאמצים התעצמו בשנים האחרונות וביוני 2016 הובא הטנק על ידי הרוסים. עם החזרת גופתו, בצה"ל הדגישו כי לא הייתה עסקה של מדינת ישראל עם מדינות אויב או גורמי טרור. בחודשים שקדמו לאירוע, התפתחה פעולה שהבשילה בימים האחרונים ושאפשרה את הבאת הגופה. גופתו של זכריה באומל הגיעה בטיסת אל על לפני מספר ימים. "זמר נוגה" הוא שם המבצע המודיעיני. הגופה נמצאת בארץ כבר כמה ימים לאחר שהובאה לארץ במטוס אל על ונמצאת באבו כביר. היא זוהתה לחלוטין על ידי הרב הצבאי הראשי. בצה"ל ממשיכים בריכוז מאמץ לזהות את הנעדרים הנוספים.