שבוע בדיוק עבר מאז יום חיסולו של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני, שהותקף בעת שנסע ברכבו על ידי טילים אמריקאים. הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי שוחח היום (שישי) עם ניסים משעל וסיפר על הלך הרוח באיראן בימים אלה, לאחר מותו של סולימאני.

"איראן הרבה יותר חלשה", אמר יחזקאלי, "ראינו את איראן כמאיימת ובעלת יכולת הרתעה. הם איימו בלי סוף, ואיזו מתקפה הם עשו על האמריקאים? אתמול שמעתי שעיתונאי מעזה אמר שמה שמשותף לתגובה הגדולה של איראן, חיזבאללה וחמאס הוא שחיזבאללה ירו לג'יפ ריק, חמאס לאוטובוס ריק, ואיראן לבסיס ריק". לטענתו של יחזקאלי מדובר בתגובה מבישה, "סולימאני מתהפך 20 פעם בקבר שלו". 

"איראן לא כזו מרתיעה כמו שאנחנו חושבים", אמר, "מרחב התמרון של איראן מאוד מוגבל וייתכן שיש לנו כאן נמר של נייר. הדבר הכי חשוב לאיראן זה לא הגרעין אלא המהפכה. הייתה כאן הזדמנות נדירה להפיל את השלטון, אבל אם כרגע זה המצב כנראה שנשיא ארה"ב לא הולך על זה". 

בהמשך נשאל יחזקאלי מה דעתו על החזרת האסירים הסורים כתגובה להחזרת גופת החייל זכריה באומל, והוא טען כי ייתכן ומדובר בעסקה סיבובית שקשורה לנעמה יששכר. "זה נראה כמו שפה רוסית של חילופים ובירוקרטיה, אבל יכול להיות שיש פה מנגנון מסוים. זה נשמע הגיוני, אבל אין לי מידע על זה", אמר.