פרסום ראשון: בפלס"ר 7 לא היה שקט השבוע לאחר שבעקבות קבילה ובדיקה של מפקד הפלוגה התברר כי בצוות ההכשרות הייתה התנהלות לא תקינה. בין היתר מדובר בתיזוזים אסורים, נשיאת משקלים וסחיבת אלונקה בניגוד לפקודות. גם מצד מדריכים מקצועיים של היחידה, כמו מדריך קרב המגע, נתגלתה תמונה מאוד בעייתית. בין היתר התעמרות מילולית ופעולות שאסורות לאור תחקירים ולקחים כמו אימוני ספיגה והפעלת כוח מופרז בניגוד להנחיות והנהלים המקצועיים.

בימים האחרונים התנהלו תחקירים אצל מפקד החטיבה ומפקד אוגדה 36, והתברר כי מפקד הצוות ומפל"ג האימונים הכירו את החריגות המובהקות מהפקודות, וביום ראשון צפוי מפקד האוגדה להכריע על עונשם של המפקדים והמדריכים המקצועיים ביחידה.

כמו פעמים רבות ביחידות מיוחדות, החיילים בצוות פחות ראו את הדברים כבעייתיים וחשבו במדובר בבחלק מתהליך ההכשרה ויצירת האיתנות. לעומתם, בחטיבה 7 רואים את ההתנהלות המקצועית והערכית של הצוות כחמורה ובעייתית מאוד.

ברמת החטיבה סוכמו הממצאים כחמורים מאוד ובשל כך יועברו להכרעת מפקד אוגדת 36, תת אלוף אבי גיל, שיכריע האם להדיח מתפקידם את מפקד פלגת האימונים ומפקד הצוות, זאת לצד מדריכים מקצועים נוספים ביחידה. 

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "האירוע המדובר מוכר ומטופל על ידי המפקדים. בנושא מתנהל תחקיר פיקודי בראשות מפקד החטיבה ובתיאום עם מפקד האוגדה. במידת הצורך ובהתאם לממצאי התחקיר ינקטו צעדים פיקודיים. צה״ל רואה בחומרה מקרים מסוג זה וימשיך לפעול על מנת למגרם". בנוסף טוענים בצה"ל שתחקיר האירוע החל לפני הקבילה וההבנה היא שהאירועים לא היו חד פעמיים.

לפני כארבעה חודשים נפצע חייל צה"ל שנזרקה לעברו אבן כחלק ממשחק בין חיילים. מממצאי התחקיר עלה כי הלוחם נפגע במהלך משחק מסוכן של שני לוחמים, שזרקו אבנים על תא שירותים בו נמצא הלוחם שנפצע.

לאחר קבלת ממצאי התחקיר קבע הרמטכ"ל כי מדובר באירוע חמור שמקורו בהתנהגות שאין לה מקום בצה"ל, וקיבל את המלצות מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, והוחלט על נזיפה פיקודית למפקד הסוללה, קצין בדרגת סרן, וכן נזיפה פיקודית למפקד הצוות, לוחם בדרגת סמל.