דיון החסינות יוצא לדרך: היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון, צפוי לאשר ביום ראשון בחוות דעתו כי יש להקים ועדה שתעסוק בחסינות נתניהו ללא יכולת התערבות של אדלשטיין. על פי הדיווח שפורסם הערב (שישי) בחוכנית 'אולפן שישי' בחברת החדשות, אדלשטיין יאמץ את החלטתו של ינון תוך כדי הבעת מחאה. ההערכה היא שדיוני החסינות יובילו לכך שבקשתו של נתניהו תידחה עוד לפני הבחירות.

יחד עם זאת, גם במקרה שאדלשטיין יוכל להטיל וטו על הקמת הוועדה, בכחול לבן מתכוונים להתחיל ביום ראשון בכל מקרה את ההליכים להקמתה. אם היועמ”ש יקבע כי ההחלטה לכנס את הוועדה כדי לדון בחסינות נתונה בידי אדלשטיין, שמצדו ישתמש בסמכויותיו כדי להטיל וטו על כינוס הוועדה, בגוש המרכז־שמאל מאיימים לפעול להדחתו באמצעות כינוס מליאת הכנסת לצורך בחירת יו”ר חדש. המיועד לתפקיד הוא ח”כ מאיר כהן מכחול לבן. 

יצוין כי אדלשטיין מכהן כיו”ר זמני בגלל פיזור הכנסת וההליכה לבחירות. הכוונה היא לבחור יו”ר קבוע, ולשם כך מספיק רוב רגיל במליאה. במקביל מתכוונים בעבודה־גשר לעתור לבג”ץ נגד אדלשטיין, אם יטרפד את הקמת ועדת הכנסת כדי שתדון בחסינות נתניהו.

יו”ר ישראל ביתנו ח”כ אביגדור ליברמן התייחס אתמול לשאלה אם ייתן יד להחלפת יו”ר הכנסת אם לא תוקם ועדת הכנסת ואמר: “כל מה שצריך לעשות כדי שהיא תקום, נעשה. תפקיד יו”ר כנסת זה תפקיד ממלכתי ולא מפלגתי. והיה ולא ינהג כך, נפעל בהתאם”. 

בסביבת יו”ר הכנסת אומרים כי הלחץ הפוליטי לא ישפיע עליו. כמו כן, גורמים בליכוד העריכו אתמול כי “אדלשטיין יעמוד על שלו גם במחיר ההדחה”. בינתיים בליכוד שוקלים לעתור לבג”ץ כדי למנוע את כינוס ועדת הכנסת לדון בחסינות נתניהו - אם וכאשר תתקבל החלטה כזאת. 

בתוך כך שב יו”ר סיעת הליכוד ח”כ מיקי זוהר וקרא לינון למשוך את ידיו מכל עיסוק בסוגיות הקשורות לחסינות נתניהו בשל טענה ל”ניגוד עניינים”. שלשום דחה עו”ד ינון מכל וכל את הטענות שהשמיעו כלפיו בליכוד. אולם זוהר, במכתב תשובה ששלח אתמול לינון, שב על עמדתו כי מדובר בניגוד עניינים. “הטענה שלי לניגוד העניינים בעינה עומדת, והובהרה אף יותר בימים האחרונים. פעלת בניגוד לחוק יסוד: 'השפיטה', והתעלמת לחלוטין מהעובדות שהדיון בבקשת החסינות של ראש הממשלה הוכרע מראש וצפוי להתקיים אך ורק לצרכים פוליטיים. עוד לא מאוחר לתקן את העוול הנורא”, כתב.