מעל לשבוע עבר מאז חיסולו של מפקד כוח קודס האיראני, קאסם סולימאני, ובעולם ממשיכים להיערך לפעולת נקמה אפשרית מצד איראן. אנליסטים של מודיעין, מומחי אבטחת סייבר ואנשי ממשל אמריקאים לשעבר חוששים כי מהלך התגמול הבא של איראן יהיה מתקפת סייבר הרסנית על תשתיות ארצות הברית, או נגד חברות פרטיות אמריקאיות שישבשו את חיי היומיום של אנשים רבים.

בשנת 2016, ארה"ב הגישה אישום נגד שבעה איראנים שתקפו לכאורה את רשת המחשבים של כ-40 מוסדות פיננסיים אמריקאים, וניסו להשיג שליטה במערכת המבצעית של סכר במחוז ווסטצ'סטר, ניו יורק. תרחישי אימים עתידיים כוללים הפסקות חשמל, נפילת קווי טלפון והשבתת המערכת הבנקאית.

"רוב האנשים מודאגים הרבה יותר ממתקפה שהם יכולים לראות ולחוש, ואינם יכולים להתייחס לרעיון הזה של מלחמה חשאית", אמר טום רידג', מושל פנסילבניה הרפובליקני לשעבר, שכיהן כמזכיר הראשון של מחלקת האבטחה האמריקאית בראשית שנות האלפיים. "אבל קיימת אפשרות למלחמה דיגיטלית שהיא בעצם לא מוצהרת. ההשלכות הפוטנציאליות שלה - אם היא יוצאת משליטה - גדולות בהרבה מאלו של מתקפה פיזית".

בסוף השבוע שעבר נפרץ אתר ממשלתי אמריקאי - תוכנית ספריית הפיקדון הפדראלית - ועמוד הבית שלו הוחלף בתמונה של אגרוף החובט בפניו של דונלד טראמפ, ודם זולג על סנטרו. "נפרץ על ידי מחלקת האבטחה בסייבר האיראנית!", נכתב בהודעה שפורסמה באתר. בדו"ח של "גלובל גרדיאן" הוערך כי בתוך שבעה עד עשרה ימים תחל איראן במתקפת סייבר מתוחכמת יותר.

מנכ"ל "גלובל גרדיאן", דייב באקנר, אמר כי ארצות הברית פיגרה במשך תקופה ארוכה מאחור בכל הקשור להגנה על תשתיות קריטיות מפני מתקפה, אך בשבע או שמונה השנים האחרונות ביצעה זינוק משמעותי בכמות הכסף והמשאבים המושקעת בנושא.