המחאה נגד המשטר באיראן מתחדשת: עשרות סטודנטים מתרכזים היום (ראשון) זה היום השני בטהרן ובערים נוספות, ומפגינים נגד הפלת המטוס האוקראיני בשבוע שעבר, בעקבותיה נהרגו 176 נוסעיו. מנגד, חברי מיליציית הבסיג', התומכים במשמרות המהפכה, דורשים לסגור את שגרירות בריטניה.

המפגינים צעקו ושרו סיסמאות מחאה כנגד המשטר, כגון "האויב שלנו הוא לא אמריקה, האויב שלנו הוא כאן ועכשיו". בנוסף, סטודנטים באוניברסיטת טהרן נמנעו מלדרוך על דגלי ארצות הברית וישראל המצוירים על הרצפה.

כזכור, אמש דרשה קבוצה של סטודנטים איראניים את התפטרותו של המנהיג העליון של הרפובליקה האסלאמית, האייתוללה עלי ח'מינאי בסדרת הפגנות מחאה היום (שבת) בטהרן, זאת לאחר שהשלטונות לקחו אחריות על הפלתו של המטוס האוקראיני על ידי ירי נ"מ במהלך סוף השבוע, וגרם למותם של 176 בני אדם.

בכיר במשמרות המהפכה טען אמש כי הפלת המטוס האוקראיני הייתה "טעות אנוש". סרטונים שפורסמו בשעות האחרונות בחשבונות טוויטר שונים מראים את המפגינים כאשר הם נושאים שלטים וצועקים "חמינאי, תתפטר". המפגינים התאספו מול בניין אוניברסיטת "אמיר קאביר" בטהרן.

כמו כן, המפגינים זעקו "המשטר מבצע פשעים, וח'מינאי מתרץ אותם - מוות למנהיג", כפי שדווח בסוכנות הידיעות הרשמית למחצה באיראן, פארס. בנוסף, המפגינים קרעו תמונות של מפקד כוח קודס לשעבר במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני, שחוסל ב-3 בינואר על ידי ארה"ב במתקפת טילים סמוך לשדה התעופה הבינלאומי בעיראק. בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות הראו סרטונים של כוחות הביטחון של משמרות המהפכה הודפים את המפגינים.