שמרית מאיר, פרשנית לענייני העולם הערבי, שוחחה היום (ראשון) עם אראל סג"ל ורועי עידן ב-103fm על השלכותיו המתמשכות של חיסול קאסם סולימאני בעיראק כלפיי האזור כולו והאיראנים בפרט: "המשטר האיראני באחד מהרגעים הכי דרמטיים שלו ב-40 השנים האחרונות. טראמפ עשה צעד אדיר כשחיסל את סולימאני ויצא מזה בצורה שלא יכולה להיות טובה ממנה. השאלה היא אם הוא יחליט לעצור כאן. אי אפשר לדעת עם טראמפ". 

מאיר התייחסה להמשך אפשרי של פעילות האייתולות לאחר תקיפת התגובה לעבר הבסיסים האמריקאים בעיראק: "זה היה ינואר השחור של האיראנים, והוא עוד בעיצומו. האיראנים עכשיו במצב קשה מאין כמותו אך יש להם כל מיני אופציות על השולחן. ברור שכרגע לא הולך להם. על ההחלטה ללכת בעזות נפש נגד האמריקאים במזרח התיכון ולחצות קו אחד יותר מידי הם שילמו מחיר כבד ומשם הגיעה צרה אחרי צרה. הפלת המטוס, והשקרים לגביו הציתו מחדש את המחאה העממית ברחובות בקנה מידה גדול. כך גם את המחאות בעיראק ובלבנון, כשכל זה תחת לחץ כלכלי גדול שמפעילים האמריקאים. כעת נשאלת השאלה אם האיראנים ייקחו את הסיכון ויעלו את סכום ההימור והולכים להתנגשות תוך שמירה על כוח ההרתעה מחשש שכולם ילכו לאיראן על הראש, או שהם יורידו את הראש עד בחירות נובמבר 2020 בארה"ב בתקווה שיהיה נשיא דמוקרטי חדש שיהפוך את המדיניות של טראמפ".

האיראנים מתפללים שהדמוקרטים ינצחו בארה"ב?
"זה מורכב יותר ותלוי בשני דברים. אם ידובר על ג'ו ביידן אז הגישה תהיה מתונה יותר וזהירה. השאלה מה תהיה מצבו של הסכם הגרעין האיראני בנובמבר. ייתכן שיהיה אז הרס כזה שיהיה בלתי אפשרי להתחיל מאותה הנקודה. האפשרות השלישית היא איזושהי רגיעה מול האמריקאים כשהקטארים ייכנסו באמצע לתיווך בניסיון להורדת מפלס המתח. אלו פחות או יותר שלוש האופציות העומדות בפני האיראנים. המשטר הוא באחד הרגעים הכי דרמטיים שלו ב-40 השנים האחרונות".

להערכתי אם האיראניים יבחרו באופציית הרגיעה, זה רק יגרום לאמריקאים לתת להם עוד מכה.
"אי אפשר לדעת. הם עמוק בתוך מערכת הבחירות. טראמפ עשה מהלך ענקי כשחיסל את סולימאני וקמה לו התנגדות גדולה בקונגרס מחשש לנקמה האיראנית. בארה"ב כמעט הכריזו על פרוץ מלחמת העולם השלישית מרוב ההיסטריה אחרי חיסול סולימאני. השאלה אם הוא יחליט לעצור כאן, אי אפשר לדעת".

טראמפ בניגוד לכל התפיסה המערבית, גם כאן בישראל, הצליח, הסנקציות עובדות וגם ההתנהלות שלו בשבועיים אלו עובדות. נכון שהייתה תחושת השפלה לאחר הפגיעה במתקני הדלק הסעודים אך הם הורידו את ראש הנחש חודש לאחר מכן.
"זה עולה לי בבריאות להגיד את זה אך עד כה המדיניות של טראמפ מול האיראנים היא פנומנאלית שיוצאת מגדר הרגיל".