הכרעת יועמ"ש הכנסת: לאחר פרסום החלטתו של עו"ד אייל ינון, בעניין הדיון בחסינותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בוועדת הכנסת, האדם האחראי על הקמת הוועדה האחראית על הדיון, יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, נשא היום (ראשון) דברים, היישר ממשכן הכנסת, בתגובה להחלטה ואמר כי הוא "לא מזרז ולא מעכב דיונים". הוא הוסיף ואמר כי "לא אתן יד לתהליך המזוהם".

בפתיחת דבריו אמר יו"ר הכנסת כי "בשבוע האחרון התנהל נגדי קמפיין אגרסיבי עם האשמות שונות ומשונות בפוליטיזציה של תפקידי. אנשים שלא ידעו עד כה לבטא את המילה 'ממלכתיות' – עכשיו מסבירים לי שאני פועל ממניעים פוליטיים. אנשים שבינם לבין ממלכתיות לא התקיים אפילו קשר מקרי – מאשימים אותי בהעדר ממלכתיות. הבלגתי".

אדלשטיין הוסיף כי הוא "נותן את התשובה למתקפות נגדי מזה 25 שנותיי בפוליטיקה, במעשים ולא בדיבורים. בממלכתיות ולא בפלגנות. בהתנהלות עניינית ולא מתוך 'פוזיציה'". בהמשך הוא תקף את חברי כחול לבן המבקרים אותו, ואמר כי "במקרים רבים, היה שימוש בביטויים שנשמעו כמו ציטוט ישיר מסרטי מאפיה, לאנשים האלה מכחול לבן ומסיעות נוספות, שראו יותר מדי סרטים, אענה בציטוט אלמותי מאחד הסרטים האלה: 'אם אתם רוצים לירות, תירו, אל תדברו'", אמר היו"ר והשתמש במשפט האגדי מהמערבון "הטוב, הרע והמכוער".

בסיום דבריו אמר אדלשטיין כי "את הסיבה להחלטה היטיב לבטא היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד אייל ינון, באומרו באותה ישיבה, ואני מצטט: 'השיקולים של יו"ר הכנסת היו שיקולים הרבה יותר ממלכתיים ופחות פוליטיים מאשר של יתר השחקנים בזירה'".