"עמדתי במילתי והחלטתי לפרוש מהפוליטיקה", אומר שר האוצר משה כחלון ל"מעריב". "ביקשתי מנתניהו אתמול וביום שישי האחרון לא להופיע ברשימת הליכוד בבחירות לכנסת ה־23. הוא ניסה להניא אותי מההחלטה והסביר את חשיבות המשך תרומתי למדינה אבל עמדתי בפיתוי ולא רציתי להמשיך".

כחלון ימשיך בתפקידו באוצר עד לבחירת שר אוצר חדש לאחר הבחירות, כלומר, במאי או יוני. רשימת המועמדים להחליפו בתפקיד תלויה בהרכב הקואליציה הבאה, אבל השמות העומדים על הפרק כוללים, בין השאר, את אבי ניסנקורן, אביגדור ליברמן, איילת שקד וניר ברקת (אם הליכוד ירכיב ממשלה). 

לשאלה מדוע החליט לפרוש משיב כחלון: "נבחרתי לכנסת בגיל 43. כיהנתי כשר האוצר בחמש השנים האחרונות ואני חש סיפוק אדיר. הלכתי עם אמונתי החברתית עד הסוף ואני שמח על כך. ביקשו ממני להמשיך אבל החלטתי סופית. גם הסברתי לנתניהו שהבטחתי למשפחתי שלא אמשיך.

"ביקשתי גם שלא להיבחר לכנסת כדי לא להטעות את בוחריי, שעלולים ללכת בעקבותיי ובעוד מספר חודשים היה מתברר להם שאני פורש. תאר לך שהם היו מצביעים בעדי בזכות תוכנית 'מחיר למשתכן' ובסוף הדרך היה מתברר שהתוכנית יורדת מהפרק. זה סוג של מעילה באמון".

כחלון, שבבחירות האחרונות התמודד במסגרת סיעת הליכוד, מבהיר כי אין לו חשבון פתוח עם איש. "אני לא הולך להתחשבן עם אף אחד", הוא אומר. "אני חש תחושת מיצוי אדירה לאחר חמש שנים של פעילות אינטנסיבית". לשאלה האם מעתה יעשה לביתו משיב כחלון: "'לעשות לביתך' נשמע לא טוב. אני הולך לכיוונים חדשים".