"בתקופה האחרונה אנו נתקלים יותר ויותר באירועי הרעלות קנאביס אצל כלבים", מתריע מנהל בית החולים הווטרינרי הכפר הירוק, ד"ר אריק גרנות. להערכתו, כלבים אוכלים לעיתים מהרצפה את התפרחת שנותרת או נופלת מהקנאביס המשמש אנשים בביתיהם. "היו מקרים שכלבים אכלו משמן קנאביס ואפילו מהשולחן. כנראה שלכלבים יש זיקה לקנאביס. הרי ישנם דברים שהם לא אוכלים, כמו פטרוזיליה. אבל את הקנאביס הם כן לועסים ואוכלים".

ד"ר גרנות מספר עוד שמרבית המקרים של הרעלות הקנאביס היו אצל כלבים שהבעלים שלהם צעירים, כאשר חלקם מתגוררים בגפם עם כלבם: "יש כיום יותר אוכלוסייה צעירה שמחזיקה כלבים והדיבורים על הרגולציה הפכו כנראה את השימוש בקנאביס ליותר נפוץ". ד"ר גרנות מבהיר כי בנוסף לקנאביס היו גם מקרים של הרעלות כלבים עקב אכילת מריחואנה, גראס וחשיש.

"גם העישון הפאסיבי של קנאביס, חשיש, מריחואנה או גראס אינו בריא לכלב, כי הוא עלול לגרום לגירוי הריריות של האף ודרכי הנשימה ולהתעטשויות ואלרגיות", הוא מתריע. "ההרעלה מאופיינת יותר אצל כלבים קטנים, בגלל כמות הצריכה הפחותה לעומת הכלבים הגדולים, כאשר הסימנים הם בדרך כלל כשהכלבים הולכים ומתנדנדבים, 'מסטולים', אינם שולטים על צרכיהם ולעיתים גם מקיאים", הסביר.

באשר לטיפול שמוענק לכלבים במקרים אלו, מספר: "כשהם מגיעים אלינו למרפאה, הם עוברים בדיקת שתן ובהתאם לממצאים מטפלים. בהרעלות הנפוצות יש צורך לעיתים באשפוז של 24־48 שעות".