בסיום פגישה שהתקיימה בביתו של יו״ר העבודה עמיר פרץ בשדרות, סיכמו יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, ויו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, על התמודדות משותפת היסטורית של מפלגותיהם העבודה - גשר - מרצ, בבחירות הקרובות. בפגישה סוכם כי הרשימות ירוצו בבחירות תחת פתק משותף באותיות "אמת".

את הרשימה המאוחדת יוביל עמיר פרץ, כאשר אחריו אורלי לוי-אבקסיס בעוד שניצן הורוביץ יסתפק במקום השלישי בלבד. את החמישייה הראשונה יסגרו תמר זנדברג ואיציק שמולי.

כמו כן, מסתמן כי במקום השישי ברשימה תוצב מרב מיכאלי, ואחריה יאיר גולן, אילן גילאון, עמר בר לב ורויטל סוויד. עיסאווי פריג', הנציג הערבי היחידי ברשימה, ימוקם, ככל הנראה, רק במקום ה-11.

בהודעה שנמסרה לתקשורת נאמר כי פרץ והורוביץ מתכוונים לתת דגש על בשורת האיחוד המשמעותי ועל התקווה לשינוי פוליטי שיהיה הלב החברתי והמצפן המדיני של הממשלה הבאה לאחר סיום עידן נתניהו. הורוביץ צייץ תמונה מהפגישה עם פרץ ורשם: "שותפות של שינוי ותקווה".

ח״כ אילן גילאון  על הריצה המשותפת של מרצ והעבודה-גשר: ״מברך את חבריי ושותפיי לדרך- ניצן, עמיר ואורלי. אני כבר הרבה זמן דוחף לשותפות הזו, שמציתה את להבת התקווה לחברה צודקת ולמדינה מתוקנת שואפת שלום. הציונות, הסוציאליזם ואחוות העמים - שוב על המפה, ובגדול. יאללה, מתחילים".