סאגת מינוי המפכ"ל: השר לביטחון פנים גלעד ארדן הקפיא אתמול את הליך מינוי מפכ"ל המשטרה ונציב שירות בתי הסוהר עקב הערמת קשיים משפטיים וסירובה של ועדת המייעצת למינוי בכירים לבדוק מספר מועמדים. בראיון הבוקר (שני) לכאן ב', מתח השר ביקורת על השופט בדימוס אליעזר גולדברג, העומד בראש הוועדה ואמר כי הסיבות לדחיית הבקשה לבחון את שלושת המועמדים מנותקים מהמציאות. 

כזכור, גולדברג אמר בראיון לכאן ב' לפני שבוע וחצי כי "הוועדה איננה שותפה להליך הבחירה, זו לא ועדת סינון ומינוי. השר לא יכול להשיל מעצמו אחריות". לדבריו, "אם תשב הממשלה ותחליט שבסמכות השר להגיש יותר ממועמד אחד – זו תהיה החלטה שתשנה את הכללים. היום אנחנו יושבים על פי הכללים הקיימים. יש היגיון בכללים. הוועדה אינה שותפה להליך הבחירה. זו לא ועדת בחירה או סינון או ועדת מינוי. הוועדה בראשותי לא דנה באף מקרה ביותר ממועמד אחד. אולי בהרכבים אחרים היו החלטות אחרות".

הבוקר אמר ארדן כי "לא ביקשתי מהוועדה להכריע מי המועמד למפכ"ל אלא לתת אישור מי עובר את רף טוהר המידות ומי לא, כדי שלא יהיו מקרים כמו בעבר בהם מועמד לא עבר והיינו צריכים לעבור למועמד הבא". 

לדברי ארדן, ההליך כמו שהוא עכשיו עלול להביא את בחירת המפכ"ל למועד קרוב מדי לבחירות, ויחד עם האיומים הרגילים של התנועה לאיכות השלטון לעתור לבג"ץ, "היה ברור לי פשוט שכל הקשיים המשפטיים שמוערמים שגם אם המינוי יעבור את הוועדה הוא יקרה כנראה סמוך לבחירות וחשבתי שזה ללא נכון".

ארדן אמר שלדעתו אין כמעט הבדל בתפקוד המשטרה תחת מ"מ מפכ"ל. "נתתי לניצב מוטי כהן את כל הסמכויות של מפכ"ל. הוא יכול להכין תוכניות ארוכות טווח ואתמול הוא הכריז כי יהיה סבב מינויים. היה מוטב למנות מפכ"ל ונציב שב"ס, אבל אנחנו נצטרך לטפל בכל נושא המשפטיזציה שאוכלת כל חלקה טובה אחרי הבחירות".