היחידה הארצית לחקירת סוהרים (יאח"ס) בלהב 433 עצרה היום (שני) לפנות בוקר לחקירה באזהרה קצין, סוהר המשרת בשירות בתי הסוהר, בחשד שהחדיר טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים מארגון הפתח, שחלקם מרצים מאסרים ממושכים בכלא רמון בעקבות מעורבותם בפגיעה בישראלים. 

מידע שהגיע משירות בתי הסוהר הוביל לחקירה המנוהלת על ידי משטרת ישראל ובליווי פרקליטות מחוז דרום ובשיתוף שב״ס על חשד לכאורה לביצוע העבירות האמורות.

על פי החשד, הסוהר פעל לכאורה במסגרת תפקידו וניצל את מעמדו להחדרת הטלפונים הסלולריים לאסירים ביטחוניים המרצים עונשי מאסר. הוא נעצר בחשד למעורבות, לכאורה, בעבירות של החדרת המכשירים לכלא תוך סיוע לארגון טרור, קשר אסור בין סוהר לאסירים, שוחד, מרמה והפרת אמונים וקשירת קשר לביצוע פשע. בנוסף, נעצרו חשודים נוספים בחשד למעורבות בהעברת הטלפונים לאסירים.

בשב"ס מסרו כי "מזה מספר שבועות מתקיים מעקב אחר פעילות של קצין בדרגת כלאי המשרת כסגן מפקד משמרת בבית סוהר ׳רמון׳. על פי מידע של מודיעין שירות בתי הסוהר חשוד הקצין בהברחת עשרות טלפונים ניידים לתוך בית הסוהר. אתמול, 12.1.20 נערך חיפוש רחב היקף בהשתתפות לוחמים של היחידות המיוחדות של שירות בתי הסוהר, בבית הסוהר ׳רמון׳ ונמצאו מספר טלפונים ניידים. הקצין נעצר במהלך הלילה ע״י המשטרה והועבר לטיפול גורמי יאח״ס. נבדקת מעורבותם של מספר אסירים המשוייכים לארגון הפת״ח בפרשה. הפעילות כולה נעשתה בשיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל וגורמי אכיפה נוספים". 

בשירות בתי הסוהר הדגישו כי "שב"ס נלחם וימשיך להלחם בנחישות וללא פשרות בעבירות של טוהר המידות ובפשיעה בתוך ומחוץ לכתלי בתי הסוהר".