במהלך פעילות מבצעית שניהלו חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מרחב לכיש במשטרה, בוצע במהלך הלילה (בין ראשון לשני) גל מעצרים רחב היקף של דמויות מוכרות בתחומי הפשיעה. נציין כי על הפרשה כולה הוטל צו איסור פרסום גורף.

אתמול הוארך מעצרו של ראש ארגון הפשע בני שלמה בשישה ימים, זאת לאחר שנעצר ביום שישי בחשד לניסיון חיסול של יריבו, באמצעות מטען שהוצמד לרכב באשקלון. לאחר מכן, על פי החשד, הוא ניסה להימלט לחו"ל ונעצר בנתב"ג. בית משפט השלום באשקלון שחרר אותו שלשום, אך המשטרה הגישה ערר. 

כזכור, ניסיון החיסול התבצע ביום חמישי בבוקר, בפיצוץ רכב בפינת הרחובות אנה פרנק ומנחם בגין בעיר. כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום. צוותים של מד"א שהגיעו למקום גילו כי הפצוע שהיה ברכב התפנה עצמאית לבית החולים ברזילי באשקלון, שם התברר כי הוא סובל מחבלות בגפיים התחתונות. הפצוע באירוע הינו עבריין המוכר למשטרה המשתייך לאחד מארגוני הפשיעה המוכרים באזור הדרום. מהחקירה עלה כי בעת שנסע ברכבו באחת מהיציאות הראשיות מהעיר, המטען הופעל והתפוצץ. למרבה המזל לא נפגעו עוברי אורח. ניסיון החיסול מדליק נורה אדומה במשטרה והעלאת החשש מהתלקחות הזירה הפלילית בחבל לכיש.