גבר בשנות ה-60 לחייו נעצר בחשד לניהול כת, כך הותר היום (שני) לפרסום. בנוסף, תשע נשים (בהן אשתו) נעצרו ושמונה נוספות עוכבו לחקירה, זאת בתום חקירה סמויה. מעצרו של הרב, החשוד בניהול הכת, הוארך בשבעה ימים בבית משפט השלום בירושלים. 

ראשיתה של הפרשה בדיווחים שהגיעו לידי יחידת ההונאה ופשיעה כלכלית של מחוז ירושלים, מהם עלה חשד לקיומה קהילה הפועלת במעטה של סמינר נשים שחיות יחד עם ילדיהם בדוחק וצפיפות במתחמי המגורים, כשבראש הסמינר עומד אדם שעל פי החשד ביצע במשך שנים ארוכות עבירות כלפיהן וכלפי ילדיהן. 

החקירה החלה בעקבות תלונות ומידע שמסרו נשים, שטענו כי היו כלואות במקום, והוחזקו בתנאי עבדות והזנחה. חלקן נקלעו למקום במסגרת שיעורי גמרא, וחלק שודלו להגיע למקום על ידי נשים אחרות. עם התקדמות החקירה שלוותה ע"י הפרקליטות (אזרחית), נאספו במהלך החודשיים האחרונות עדויות וראיות שהצביעו על החשוד המרכזי - תושב ירושלים בשנות ה-60 לחייו - כמי שעומד בראשה של הקהילה, ועפ"י החשד שולט באופן אבסולוטי בחייהן של כ-50 נשים, המתגוררות במתחם ונתונות למרותו עד לכדי בידודן מהחברה ומבני משפחותיהן. 

עוד עלה מהחקירה כי ילדים עד גיל חמש מוחזקים מדי יום במתחם, כשהם נמצאים בבידוד מוחלט. מהמשטרה נמסר עוד כי הוא נקט כלפי הנשים בדרכי ענישה שונות, וכי הן עובדות במקצועות שונים שאושרו על ידו, כאשר חלק משכרן מועבר ישירות לידיו, אותו משלשל לכיסו הפרטי.

עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטו כוחות המשטרה בהם לוחמי מג"ב בשיתוף המרכז הישראלי לנפגעי כתות, גורמי הרווחה, כוחות כיבוי אש, מנהל הגז, מחלקת ההנדסה של עיריית ירושלים ומשרד החינוך, על המתחם בשכונת הבוכרים בעיר, ועצרו את החשוד ושמונה נשים נוספות החשודות בכך שפעלו איתו. בשלב זה, מתמקדים מאמצי המשטרה יחד עם הגופים הנוספים במתן מענה ראשוני לטיפול בקטינים וכן בבדיקת מתחם המגורים.

כלל החשודים שנעצרו, הובאו לחקירה בחשד לעבירות עושק והחזקה בתנאי עבדות, שבסיומה יובאו מי לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בעיר. החשוד נחקר בגין חדש לעבירות דומות בשנת 2015, ואז שוחרר. באותן ימים יצאו מרבית הרבנים מהמגזר החרדי נגד פעילותו.

עו"ד חן הולנדר שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את אחת החשודות: "מדובר באישה צעירה ללא עבר פלילי. תמוהה מאוד שהמשטרה בחרה לעצור אותה רק בחלוף תקופה ארוכה מאז שהוגשה התלונה כנגד אחרים. המשטרה ביקשה חמישה ימים בית המשפט רק בשלושה ימים".

עו"ד עידן גמליאלי שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את אחת החשודות: "בדיון התברר שמרבית התלונות עברו דרך צד שלישי לפני שהגיעו למשטרה התנהלות זו מעלה סימני שאלה רבים ביחס לחשדות. האישה מכחישה את כל החשדות ואנו ממתינים שהמשטרה תסיים את החקירה בהקדם".