מלך ירדן עבדאללה מודה כי בשנה האחרונה יש מעין הפסקה ביחסים בין ישראל לירדן בעקבות מערכות הבחירות הרצופות בישראל. בראיון לפראנס 24, אומר המלך, כי ההצהרות של פוליטיקאים ישראלים לגבי עתיד יהודה ושומרון גורמות להרעה ביחסים אלה. עבדאללה התייחס גם לפרסום תוכנית שלום של הנשיא דונלד טראמפ, ואמר שהוא מחכה שהיא תיחשף ואז "נצטרך לראות איך מקרבים בין ישראל לפלסטינים". 

"ירדן עדיין מחויבת לשלום עם ישראל, זהו אלמנט חשוב מאוד ביציבות במזרח התיכון", אמר מלך ירדן. עם זאת, הוא אמר כי בתקופה האחרונה יש עצירה ביחסים בגלל הבחירות, תוך שהוא רומז כי חלק מהאמירות של פוליטיקאים בישראל נאמרות לצורכי בחירות ולא יותר: "אנחנו מבינים שמערכת הבחירות הארוכה משמעותה שישראל מתבוננת פנימה וכתוצאה מכך היחסים שלנו בעצירה, הסביר עבדאללה. "אנחנו מקווים שהעם בישראל יחליט על ממשלה בקרוב ואז נראה איך מתקדמים קדימה".

לגבי האמירות בישראל על סיפוח שטחים ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן, בין היתר הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו,  אמר המלך כי "יש רטוריקה מסויימת בישראל, שנובעת מהבחירות, שיוצרת התנגדות אדירה במזרח התיכון משום שהם נעים לעבר שטח לא מוכר ויכול רק להביא לעוד חוסר יציבות". לדבריו, בשנה האחרונה אין קשרים דו צדדיים בין ירושלים לעמאן, ולכן כשיש אמירות והחלטות מסויימות זה יוצר ספק בקרב רבים לגבי לאן פוליטיקאים ישראלים מסויימים הולכים. "מבחינתנו, היחסים בין ירדן לישראל חשובים, ולהחזיר את הדיאלוג בין ישראל לפלסטינים זה דבר הכרחי, כמו גם בין ישראל לירדן", אמר. "הגדה המערבית היא נושא שיש לו השפעה שלילית רבה על היחסים בינינו ואנחנו צריכים להבין טוב יותר לאן ישראל הולכת". 

המלך ממשיך לטעון שפתרון שתי המדינות הוא הדרך היחידה לפתור את הסכסוך. לדבריו, אלה שתומכים במדינה אחת בין הירדן לעם אינם הגיוניים, "כי אז יש שתי מערכות חוקים לשני עמים, מה שיכול לגרם רק לחוסר יציבות. הדרך היחידה ליציבות במזרח התיכון היא יציבות בין ישראל לפלסטינים".

המלך התייחס גם לתוכנית השלום האמריקאית, ואמר כי היו לו מספר שיחות עם הנשיא טראמפ. "אני חושב שהוא מבין מה דרוש כדי להביא את הישראלים והפלסטינים לשולחם המשא ומתן. אנחנו מחכים שהתוכנית תיחשף, וזה שטח אפור בשבילנו כי אנחנו לא יודעים מה יהיה בה. כשהיא תוצג תפקידנו הוא להסתכל על חצי הכוס המלאה ולהבין איך להתבסס עליה כדי לחדש את תהליך השלום".

מוקדם יותר אמר יועצו של טראמפ לביטחון לאומי, רוברט אובראיין, כי הבית הלבן שוקל לשחרר את תוכנית השלום בין ישראל לפלסטינים לקראת הבחירות שיתקיימו ב-2 במרץ בישראל. אובראיין אמר את הדברים לראיון לאתר החדשות "אקסיוס", אך הוסיף כי הממשל לא מעניק חשיבות מיוחדת ואינו תלוי במשבר הפוליטי בישראל.

"אני לא חושב שזה בהכרח תלוי בבחירות. התקיימו בישראל שלוש מערכות בחירות ברציפות, נצטרך לראות. הנשיא מחפש פיתרון בחזית הישראלית-פלסטינית שיהיה עמיד, ואנחנו לא מתזמנים שום דבר שאנחנו עושים על סמך הפוליטיקה הפנימית, לא של הפלסטינים ולא של הישראלים".