נשיא המדינה ראובן ריבלין הודיע היום (שני) כי החליט הודיע על המרת ארבעה חודשים מתקופת מאסרו של נוחי דנקנר, במאסר על תנאי שיתווסף לעונש המאסר על תנאי שהוטל עליו. החלטה זו תאפשר לדנקנר לעמוד בפני וועדת השחרורים בהקדם וזאת במקום לעמוד בפניה כפי שאמור היה, בתחילת מאי הקרוב. 

בהודעת הנשיא נמסר כי ההחלטה התקבלה על בסיס מצבו הרפואי של דנקנר בימים אלה. "מדובר בנסיבות רפואיות שלא עמדו בפני בית המשפט בעת מתן גזר הדין ואשר על פי חוות דעת רפואיות, הוחמרו מאוד במהלך מאסרו ומחייבות התערבות רפואית דחופה. בקשתו של דנקנר למחיקת המרשם הפלילי שלו נדחתה", נכתב.

ההחלטה התקבלה לאחר שביום חמישי הודיעה פרקליטות מחוז מרכז לעורכת הדין שני אילוז, פרקליטתו של איש העסקים, כי החליטה לסגור את התיק שמתנהל נגדו ואשר על פרטיו קיים צו איסור פרסום. בהחלטה זאת מאפשרת הפרקליטות את המשך הליך החנינה שהגישה עו"ד אילוז בשם מרשה דנקנר ויש בה כדי להשיב לאלתר את דנקנר לתאו באגף המיוחסים בכלא מעשיהו.

החקירה שנסגרה היא זו שהובילה בחודש שעבר למעברו המיידי מאגף 10 בכלא מעשיהו לבית מעצר ניצן. במשטרה מיהרו להעביר אז דיווח לנשיא המדינה ראובן ריבלין, שעל שולחנו מונחת בקשה לחנינה של דנקנר בנסיבות רפואיות, על עצם קיומה של חקירה מתנהלת, וביקשו להקפיא את תשובתו והחלטתו בנושא. 

כזכור, דנקנר נידון לעונש של שלוש שנות מאסר לאחר שהורשע בשורה של עבירות הלבנת הון והרצת מניות. הטייקון, שהתרסק כלכלית, החל לרצות בראשית ינואר את עונש המאסר שהושת עליו, ובפברואר השנה הגיש בקשת חנינה שבה התמקד בנסיבות רפואיות ובהבעת חרטה על מעשיו.