יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, ויו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, הלילה (שני) על התמודדות משותפת היסטורית של מפלגותיהם העבודה-גשר ומרצ, בבחירות הקרובות. חבר הכנסת לשעבר זוהיר בהלול התייחס בתוכניתו של ארא"ל סגל ב-103FM למשמעות האיחוד הטכני במפלגות השמאל מבחינת הקול הערבי ולהחלטה להוריד את חבר הכנסת עיסאווי פריג' למקום ה-11 והפחות ריאלי ברשימה לכנסת .

"אכזרי מאוד מה שעושים לעיסאווי פריג' ויש לכך השלכות חמורות על כל הערבים במדינה. כשאני צופה בראיונות של אורלי לוי-אבקסיס אני מתחלחל. ברגע שהיא מבליטה את העניין הטכני כפקטור לחיבור ומדברת על כך שהיא לא שייכת לשמאל, אני חושב שאנשים לא מופתעים ברגע שהם רואים שפריג', שהציל את האיחוד הזה בפעם הקודמת, נבעט החוצה".

עיסאווי פריג'. צילום: לואיז גרין
עיסאווי פריג'. צילום: לואיז גרין

ברגע האמת אין ערבי במקומות הריאליים ברשימה. מה זה אומר?
"מדובר בניסיון לחזר אחרי החברה הישראלית, שברובה אינה מאמינה בשמאל ובאוריינטציה של מפה פוליטית מגוונת עם שלל צבעים וגוונים, ובעיקר המפלגות הציוניות שמוותרות על שיתוף הפעולה עם הערבים. מה שקרה בנהריה, שיתוף הפעולה בין היהודים לערבים, כשהערבים נזעקו לסייע לאחיהם היהודים, הוא פורטרט שאפשר להתגאות בו בחברה היהודית. הערבים מושיטים יד כל הזמן כדי לחבק".


אתה מצליח להבין את האינטרס בחיבור הזה במובן האלקטורלי?
"הערבים גם יודעים לקרוא את המפה הפוליטית בישראל ומבינים שבועטים בהם החוצה ועליהם לנקוט פעולה. לכן הם הולכים באופן עיוור אחרי הרשימה המשותפת. היא אומנם מפלגה חשובה מאוד במפה הפוליטית בישראל, אך אני חושב שמפלגות ציוניות צריכות לפתוח את הלבבות שלהן לציבור הערבי מתוך גאווה ויוקרה. זו הסיבה שבגינה הערבים מתנגדים להצביע למפלגות ציוניות".