לאחר ההכרזה על האיחוד בין מפלגת העבודה, מרצ וגשר, שירוצו יחדיו בבחירות 2020 תחת הפתק "אמת", קיימו הערב (שני) יו"ר העבודה, עמיר פרץ, ויו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, מסיבת עיתונאים.

"היום אנו קובעים מי יוביל את מדיניות הממשלה הבאה. ננווט את הממשלה הבאה לממשלת שינוי ותקווה. בבחירות הקודמות עשינו חיבור אמיץ בין העבודה לגשר. החיבור הביא שיח חשוב לבחירות: בני אדם לפני הכל. בכל יום שעבר החיבור הזה התעצם וכל הניסיונות להחליש אותו לא הצליחו. עמדנו מול הלחצים והפיתויים כדי שנקים את ממשלת נתניהו. לא מצמצנו ולא זגזגנו, מי שהטיל ספק בדבקות שלנו יודע שכל התחייבות שלנו היא בסלע", אמר פרץ.

"הצגנו תוכנית חברתית מקיפה. היום אני גאה לעמוד לצדו של חברי ניצן הורוביץ. לא על הכל אנחנו מסכימים, אבל המכנה המשותף גדול מהמפריד, למען מדינת ישראל ולמען הסיכוי להחליף את מדיניות נתניהו, שיצרה כאן עוני בלתי נסבל והביאה ניצולי שואה להתחנן לצדקה, תוך שימוש בהסתה ובשיטת הפרד ומשול. אני רואה בחיבור היום את המשתנה העיקרי של בחירות 2020. רק עם העבודה-גשר-מרצ גדולה תתחלף הממשלה", המשיך.

"מהי העדות האמיתית לאהבת מדינה אם לא לממש הזדמנות לעשות מהלכים קשים ובלתי אפשריים למענה? נכון, לאחר התלבטויות רבות לקחתי את האחריות לאיחוד. אני חש כי נוצרה פה הזדמנות בלתי רגילה. החיבור הוא מכפיל כוח ומחזק את שני הדגלים-הצדק החברתי והשלום. היום נקבע שאנחנו נוביל וננווט את הממשלה הבאה. לקחתי על עצמי להוביל את תנועת העבודה, אמנם בתקופה קשה, אבל בדרכו של יצחק רבין. מי שרוצה את דרך רבין צריך להצביע אמת", הוסיף.

"נחזיר לאזרחים את התקווה. שני שלבים להחלפת נתניהו: הראשון-למנוע את הקמת גוש ה-61 של הימין, והשני-להקים את גוש ה-61 של השמאל. היום מימשנו את השלב הראשון-לא יהיה אובדן קולות במחנה המרכז-שמאל ולנתניהו לא יהיו 61 מנדטים. ניפצנו את תוכנית נתניהו לחסינות. היום מתחילים לבנות את החסינות האמיתית למדינת ישראל-חסינות למיליון עניים, לנכים, לילדים בעלי צרכים מיוחדים, להתיישבות העובדת, למיעוטים המופלים. עכשיו נערכים לעבודה קשה כדי להבטיח 61 לגוש המרכז-שמאל בלי ליברמן", סיים פרץ את דבריו.

"עשינו מהלך היסטורי, איחוד בשמאל הייתה המטרה המוצהרת שלי מרגע שנבחרתי. עשינו זאת חלקית במועד ב' ועכשיו השלמנו את המהלך. מודה לחברי מרצ על התמיכה ובמיוחד למזכ"ל המפלגה, תומר רזניק. האיחוד הזה הוא בשורה מצוינת למי שדוגל בשלום, צדק חברתי, זכויות אדם ואזרח ושמירה על שלטון החוק", אמר הורוביץ.

"בפתק שלנו לא תמצאו גזענות, אפליה, כפייה דתית, רבנים חשוכים שיוצאים נגד העלייה הרוסית וקובעים מי נורמלי ומי לא. החל מהיום המפה הפוליטית ברורה לחלוטין. מי שרוצה להצביע ימין שיצביע ליכוד או כחול לבן, מי שרוצה להצביע שמאל יש לו פתק אחד: אמת", הוסיף הורוביץ.