טהרן ממשיכה לסעור: ראש מערכת המשפט האיראנית, האייתוללה איברהים ראיסי, הודיע היום (שני) כי הוועדה לזכויות אדם תפעל יחד עם משרד החוץ, במטרה להגיש תלונה במוסדות הבינלאומיים התובעת את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בגין פעולת חיסול מפקד כח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני. 

בכינוס גורמים משפטיים בכירים בטהרן, אמר ראיסי כי "השהיד סולימאני מסמל את המאבק בטרור, הגנה על הנעשקים בעולם, וההתנקשות בחייו היא פשע והפרה של כל החוקים". עוד הוסיף "נעקוב אחר הפרה זו של החוק, ואני קורא לכל אנשי המשפט לחשוף את מפירי החוקים. אמריקה טוענת שהיא מדינה חזקה ומפרה את החוק בצורה בוטה, כולל הפשע הנתעב הזה, ולכן אם נתעלם מהפשע הזה, אי אפשר לטפל בהפרות אחרות". לסיום אמר כי "יש לרדוף משפטית את הנשיא טראמפ, מאחר והוא אחראי על הפשע הזה, כולל העמדתו למשפט בינלאומי".

סולימאני והרכב בו חוסל. צילום: AFP
סולימאני והרכב בו חוסל. צילום: AFP

בתוך כך, מפקד משמרות המהפכה החדש, הגנרל חוסיין סלאמי, הודיע ביום ראשון בפרלמנט האיראני כי מטרת התקיפות ביום רביעי נגד מטרות אמריקאיות בעיראק לא הייתה "להרוג חיילי אויב". עוד הוסיף כי "רצינו להראות שאנחנו מסוגלים לפגוע בכל יעד שאנו בוחרים", בהתייחס למתקפת הטילים האיראנית על בסיסים אמריקאיים בעיראק, בתגובה לחיסולו ב-3 בינואר של סולימאני בבגדד. סלאמי איים כי "הנזק שנגרם בגלל שיגור הטילים נועד רק לומר שאנחנו עדיפים על האויב עד כדי כך שאנחנו יכולים לפגוע בכל מטרה שנבחר".

מפקד משמרות המהפכה הוזמן על ידי הפרלמנט האיראני, כדי להעיד בפני הצירים לאחר הודאת גורמים צבאיים בהפלה בשוגג של מטוס נוסעים אוקראיני ביום רביעי שעבר, לאחר מספר שעות של הפצצה איראנית על שני בסיסים בעיראק.