"הקמנו מצפן מדיני לישראל": ועידת מפלגת העבודה מתכנסת הערב (שלישי) בתל אביב, זאת על מנת לאשר את הסכם האיחוד עם מרצ. יו"ר העבודה-גשר ח"כ עמיר פרץ אמר בנאומו: "הערב, כאשר אנו מאשרים את ההסכם ההיסטורי שלנו ומתאחדים לרשימה אחת –העבודה–גשר–מרצ, אז ידלקו נורות האזהרה ב"בית היהודי" ובלשכתו של אביגדור ליברמן. אזעקת אמת תישמע ברחוב בלפור. תמו החלומות על עוד ממשלת ימין".
 
עוד אמר פרץ, שהסכים לחיבור בין המפלגות לפני כיומיים: "בחיבור עם גשר הקמנו את המצפון החברתי לישראל. והיום, בחיבור שלנו למרצ, אנו מקימים את המצפן המדיני לישראל, והחל ממחר נוכל להניף בגאווה את שני הדגלים – דגל הצדק החברתי ודגל השלום".

פרץ כינה את מפלגתו של בני גנץ "מפלגת ימין", ואמר: "יש לי כמה דברים לומר על חבריי מכחול לבן. זו מפלגת ימין. ימין מתון, ממלכתי, הגון – אבל ימין. המסגרת ושמה כחול לבן הצליחה מאוד באפריל ובספטמבר, אבל זו מסגרת – זו חומרה, חומרה טובה. אבל התוכנה לא ברורה כלל וכלל. זו מערכת ללא ליבת הפעלה ואנחנו צריכים להיות הליבה. בכחול לבן יש אנשים טובים, אבל אנחנו, העבודה-גשר-מרצ נבטיח את השינוי הנדרש – מצפון חברתי ומצפן מדיני. אנחנו נוביל, ואנחנו ננווט."

כמו כן, בית הדין של מרצ הורה לוועידת המפגלה המכונסת לקיים שתי הצבעות נפרדות - אחת על הסכם החיבור עם מפלגת העבודה-גשר, ואחת על ההסכם עם חבר הכנסת יאיר גולן ששובץ במקום 7. ההחלטה התקבלה בעקבות עתירה של חבר הכנסת עיסואי פריג' שהוצב במקום ה-11. בתום ההצבעות, האיחוד אושר גם בבית הדין של מרצ. 

בתוך כך, בחדשות 12 דווח כי ח״כ שמולי, שהיה אחד המנועים לאיחוד עם מרצ, העביר לכחול לבן הצעה לפיה ח"כ מסוים מהעשירייה ישובץ טכנית עד למחרת הבחירות במקום ה-30 במפלגתם, זאת כדי לפנות מקום לעיסוואי פריג׳ במקום יותר גבוה.  כאמור ההצעה מייצרת מצב שבו שני הצדדים מנצחים - הגדלת הייצוג הערבי במחנה כולו שכרגע לא קיים ובמידה וכחול לבן תגדל במנדטים, זה לא יהיה על חשבון שותפותיה. בסביבתו של שמולי סירבו להגיב רק ציינו שהוא הופך כל אבן כדי שיוחלף השלטון. בכחול לבן סירבו להגיב.