ה-NSA, הסוכנות האמריקאית לביטחון לאומי, הודיעה לחברת מייקורוסופט על פרצת אבטחה חמורה במערכת ההפעלה ווינדוס 10 מייצורה, זאת במקום לנצל את הפרצה כדי לפתח נשקים שונים, כך דווח הערב (שלישי) בניו יורק טיימס. האזהרה איפשרה למיקרוסופט לפתח עדכון לפרצה והיא מעידה גם על שינוי גישה של הסוכנות, שבעבר השתמשה בפרטים כאלה כדי לפרוץ לרשתות מחשבים של מדינות אויב.

עם זאת, המדיניות עורה סערה לא פעם כאשר הסוכנות איבדה שליטה על כמה כלים כאלה בשנים האחרונות, והם נפלו בידיהם של פושעי רשת ושחקנים זדוניים אחרים, בהם האקרים רוסים וצפון קוריאנים. מייקרוסופט צפויה לשחרר בשעות הקרובות עדכון למערכת ההפעלה הפופולרית. עוד ציינו כי לא נמצאו עדויות לפעילות זדונית כלשהי שבוצעה בעזרתה. 

מערך הסייבר הלאומי הוציא אזהרה לציבור בעקבות הדיווח. "המערך קורא לציבור הרחב ולארגונים לעדכן בהזדמנות הראשונה את עדכון האבטחה ששחררה החברה הערב. מיקרוסופט משחררת מדי חודש עדכוני אבטחה, אך פירצת האבטחה שהעדכון שלה פורסם היום, נחשבת חמורה במיוחד בשל היקפה החריג. הפירצה נוגעת למערכות ההפעלה: Windows 10, Server 2016,  2019, Server core - הנפוצות מאוד ומותקנות על עשרות מיליוני מחשבים בעולם", נכתב.

עוד כתבו: "מערך הסייבר הלאומי קורא לציבור ולארגונים לוודא שמערכות ההפעלה שלהם מעודכנות עם העדכון האחרון. למשתמשים פרטיים, מומלץ לבצע עדכון יזום ("Update Now") של מערכת ההפעלה באמצעות הכלים המובנים בה".