משרד האנרגיה הודיע הבוקר (רביעי) על התחלת הזרמתו של גז טבעי מישראל למצרים. מהמשרד נמסר כי מדובר "בהתפתחות חשובה, שתשרת את האינטרסים הכלכליים של שני הצדדים. מהלך זה יאפשר לישראל גם לייצא חלק מהגז הטבעי שלה לאירופה באמצעות מתקני הנזלת הגז (LNG) במצרים, ויקדם את מעמדה של מצרים כשוק גז אזורי (regional gas hub)". 

שרי האנרגיה, טארק אל מולא ויובל שטייניץ, יציגו את ההתקדמות שהושגה במהלך כינוס של פורום הגז המזרח-תיכוני שיתקיים היום בקהיר. במהלך הכינוס צפויים שרי האנרגיה של ישראל, מצרים, איטליה, יוון, קפריסין, ירדן והרשות הפלסטינית לאשר את הפיכתו של הפורום לארגון אזורי.

שרי האנרגיה של ישראל ומצרים, שטייניץ ואל מולא. צילום: דוברות שר האנרגיה
שרי האנרגיה של ישראל ומצרים, שטייניץ ואל מולא. צילום: דוברות שר האנרגיה


השר שטייניץ התייחס אתמול בתכנית של אילה חסון ב-103FM להפגנות נגד אסדת הגז, ואמר: "ההיסטריה ממנה הייתה מיותרת, בעלת מאפיינים של כת". 

לדבריו, "יש ארגון עם סממנים של כת שהבהיל את התושבים פעם אחר פעם בשילוב עם גורמים בתקשורת שיצרה פאניקה מיותרת. כל תחנת דלק בזיכרון יעקב לבדה פולטת יותר מזהמים מאשר האסדה הזאת הרחק בים".

לדבריו, "זה נס למדינה. נכס בלתי רגיל. בעשרים שנים הקרובות נקבל מעל 100 מיליארד דולר רק בזכות מאגר לוויתן. בזכות האסדה הזאת נוכל לסגור את התחנה הפחמית בחדרה שבאמת מזהמת ופוגעת בזיהום האוויר. בכל העולם ידוע שהפחם הורג והגז מציל חיים. רק בזיכרון יעקב ובחוף דור ניסו לטעון ההיפך, זה עורר צחוק בכל העולם".