החיפוש אחר גרילי גז יכול להפוך לארוך ומסורבל, אי לכך רצוי למצוא מספר עוגנים שחשובים לכם ופשוט להיצמד אליהם, כאשר איכות, עלות, תוספים וכמובן עיצוב בהחלט מהווים עוגנים חשובים. 

שני עוגנים בסיסיים:
1. גודל- גודל משטח הצלייה תלוי במקום שעומד לרשותכם ובכמות האנשים שהוא אמור לשרת. כמו כן, יש לבחון האם רצוי שהגריל יכיל אזור עבודה. מהו הסטנדרט? כ 1/2 מ"ר. 

2. איכות- לאיכות רשת הצלייה ישנה השפעה ישירה על איכות הטעמים והחוויה ועל כן עדיפה רשת בעלת מרווחים צרים, פסים עבים ושעשויה מברזל יצוק. שתי אופציות אלו אוגרות היטב את החום, מעניקות חריכה איכותית, מפזרות את החום באופן אחיד, מחזיקות מעמד לאורך זמן והן שומרות באופן יציב על הטמפרטורה. עוד אופציה שנוגעת לאיכות מתייחסת למעטפת ופה נמליץ על כזו שעשויה מנירוסטה, או לחלופין מברזל מצופה אמייל. מה עוד? חשוב שהמבערים יהיו עשויים מנירוסטה ואף מומלץ להכיר בקיומה של טכנולוגיה חדישה שמציעה מבערי אינפרה אדום, כאלו שבין היתר מעמידים משטח שמפזר חום באופן אחיד ושמגיע לטמפרטורה מאוד גבוהה - אידאלי עבור הקרמול הסופי. 

שני עוגנים מהותיים:
עם כל הכבוד לחומריות ובחינת החלקים השונים, לרוב נמצא מסקנה די זהה, והיא שכל עוד תתמקדו בחברות המובילות (קרי Boretti, Rosle וכדומה) תגלו שהאיכות סה"כ די זהה. כיצד בכול זאת מקבלים החלטה? ובכן לא בהתאם לסוג שכרגע נמצא בחנות, אלא בהתאם לשני הפרמטרים הבאים: עיצוב ותוספים, כי אחרי הכול שני אלו משפיעים רבות על סך החוויה. שנרחיב? בהחלט ישנה סיבה!

שיקולי עיצוב- למבורגיני אצלכם במטבח - אין להתעלם מהעובדה שעיצוב הגריל טורף את הקלפים, כי בכול זאת מדובר בפריט מאוד גדול שלא ניתן להתעלם מקיומו ושמצוי במקום מאוד מרכזי, ואף לא פעם מדובר במוקד עניין שמושך התקהלות, במיוחד כשמדובר בחבורת גברים שמבקשת להכין ביחד כמה קבבים, בזמן שהנשים עומלות במטבח ומרכלות על דברים אחרים. 

אי לכך ללא ספק חשוב שהגריל ישדר איכות ויהיה מעוצב באופן מיוחד, ועל כן טוב להכיר שקיימים גרילים מרהיבים מבית Boretti, כאלו שמביאים אלינו את מיטב העיצוב האיטלקי. מבקשים הצצה? ובכן "גריל גז פורזה" מזכיר את העיצוב הבועט והמתוחכם של הלמבורגיני, ואילו "גריל גז דה-וינצ'י" מגיע אלינו בשני צבעים פחות מוכרים והרבה יותר מרשימים: בצבע אדום ואף לבן. מכאן שאם מחפשים לשלב קצת צבע בגינה ואם מבקשים גריל גז מומלץ בעל אמירה, הרי שיש להכיר שלצד עיצובים צפויים, גם קיימים גרילים מעוצבים שעושים כבוד והרבה שמח בכול ארוחה ומנוחה בגינה.

גריל גז לבן. באדיבות: רוקח- מוצרי להבה.
גריל גז לבן. באדיבות: רוקח- מוצרי להבה.

תוספים חשובים
מבער אינפרא אדום
- כפי שכבר ציינו תוספת של מבערים בטכנולוגיית אינפרא אדום מסייעת להשיג צריבה מקסימלית, כזו שמוסיפה המון טעם כשעושים על האש.
מבער אחורי- גריל עם מבער אחורי מאפשר להוסיף שיפוד מסתובב, כך שפתאום מגלים שבאמצעות גריל גז ניתן לעשות הרבה ומעבר לפרגיות וסטייקים, אלא גם שוארמה כלל לא רעה.
פלנצ'ה- גריל גז מומלץ עם פלנצ'ה אומנם קשה למצוא, אך בהחלט שווה לעשות מאמץ ולרכוש אחד, במיוחד אם מבקשים להתחיל לעשות על האש המבורגרים ונתחי חזה עסיסיים, ובמיוחד אם לא אוהבים להתמודד עם שומנים שעולים באש.
גריל גז דה - וינצ'י עם פלנצ'ה. באדיבות: רוקח- מוצרי להבה.
גריל גז דה - וינצ'י עם פלנצ'ה. באדיבות: רוקח- מוצרי להבה.

כירת צד- גריל גז שמגיע עם כירת צד מהווה שילוב מושלם ואף מייצר "מיני מטבח חיצוני". מכאן שניתן להכין על הגריל כנפיים ופרגיות ובו זמנית להכין סיר אורז, פירה או פשוט לחמם את המרק מאתמול, כך שאין צורך להתפצל בין המרפסת למטבח הפנימי.
גריל גז עם כירת צד. באדיבות: רוקח- מוצרי להבה.
גריל גז עם כירת צד. באדיבות: רוקח- מוצרי להבה.

לשאוף ליותר
לסיכום נציין שכיף לרכוש מוצר איכותי שמורגש שעומדת מאחוריו השקעה רבה, כולל חשיבה על תרחיש משתמש. מכאן שאם גם אתם רגע לקראת רכישה, עתה אתם יודעים שניתן לשאוף להרבה יותר ולקבל הרבה יותר - רכישה מושכלת ומהנה!

מאמר המלצה מבית רוקח