יו"ר עוצמה יהודית, עורך הדין איתמר בן גביר, התראיין הבוקר (רביעי) לתכנית "בוקר טוב ישראל" בגל"צ, והתייחס לאיחודים אפשריים בגוש הימין. לאחר ששר הביטחון נפתלי בנט, ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ', הודיעו אמש על ריצה משותפת לבחירות הבאות והותירו בצד את האיחוד בין בן גביר לבין שר החינוך, רפי פרץ. 

בראיון התייחס בן גביר ליחסים המורכבים בין ראשי הציונות הדתית וכן לאפשרות בה השר פרץ יותיר אותו לבד במערכה, ורמז שאינו פוסל ריצה לבד של עוצמה יהודית: "אני לא חושב שרפי פרץ יבגוד בי ויתקע לי סכין בגב, הוא רואה את טובת מחנה הימין. יש לנו יחד מעל 84 אלף קולות. קל וחומר עכשיו, כשכולם יודעים שאנחנו עוברים את אחוז החסימה, נשיג הרבה יותר קולות אם נרוץ לבד. במצב היפותטי כזה- לכולם ידוע מה תהיה התוצאה", אמר בן גביר. 

"בנט וסמוטריץ' המציאו ספין והנחו את כלי התקשורת ואת העיתונאים בנושא. זה ספין לפיו אני חייב כסף מהבחירות הקודמות - זה שקר" , תקף בן גביר, והוסיף: "גם בבחירות הקודמות אמרו עלינו שלא נרוץ, שנכנע. כולנו זוכרים איך זה נגמר. אף אחד לא יערער על הרצינות שלנו. לא סתם נתניהו מאשים היום את בנט וסמוטריץ' בחוסר אחריות כלפי גוש הימין. בנט מנע הקמת ממשלת ימין, ועכשיו הוא פוגע בימין שוב. הגישה של לפסול אותי לא תעבוד יותר. נתניהו מודע היטב לעובדה שאנחנו מביאים מעל 84 אלף קולות. אנו מחויבים לבוחרים שלנו ולא נוכל לאכזב אותם. נתניהו גם מודע היטב לעובדה שבלי עוצמה יהודית, אין ממשלת 61".

כזכור, אל מול מהלכי האיחוד בשמאל, בימין נחתם אתמול הסכם ריצה משותפת בין יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט ואיילת שקד לבין יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', זאת לאחר שהמשא ומתן בין מפלגתו של האחרון לבין הבית היהודי פוצץ לפנות בוקר. בתוך כך, החלו המפלגות להגיש לוועדת הבחירות את הרשימות לכנסת.

בימין החדש מיהרו מיד לאחר חתימת ההסכם לקרוא לרב פרץ לחבור אליהם למפלגת ימין מאוחדת רחבה. בנט מסר כי "זה יום גדול. איחדנו מחדש את הבית. הובלנו לאחדות גדולה בימין האידיאולוגי ובציונות הדתית - ממסורתיים ועד חרד״לים, מכיפה סרוגה ועד כיפת שמיים, מתל אביב ועד קדומים. אני קורא לידידי הרב רפי להצטרף אלינו מיד למפלגה אחת מאוחדת לניצחון המחנה הלאומי".

לצד הודעת האיחוד, אתמול התקבלו דיווחים שונים המעידים על דרמה במחנה הימין לקראת הבחירות הקרבות, בין היתר דיווח על ניסיון ראש הממשלה נתניהו לדחוק בבנט לחבור למפלגה מימין לליכוד, ולא, יפוטר מתפקידו כשר הביטחון. בנוסף, פורסמה הודעה על צירופה של אשת התקשורת והעיתונאית שרה ב"ק לרשימת "הבית היהודי" לכנסת ה-23.