מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם מדווח הבוקר (רביעי) כי בתקיפה המיוחסת לישראל בשדה התעופה T4 הסמוך לחומס שבסוריה אמש, נהרגו שלושה אנשי מיליציות איראנים.

עוד על פי הדיווח, מספר ההרוגים צפוי לעלות. כמו כן, בתקיפה הושמדו מחסן נשק, מבנה שהיה בהקמה ושני כלי רכב צבאיים. 

אתמול דווח באתר ”אינדיפנדנט” בערבית, כי בכיר סורי הוא שמסר לאמריקאים את המידע המודיעיני החיוני על תנועותיו של מפקד כוח קודס האיראני קאסם סולימאני בסוריה. בתמורה למידע הוא הציב תנאי אחד - שחיסול הבכיר האיראני לא יבוצע על אדמת סוריה, כך מסר גורם מודיעיני מערבי בכיר.

הגורם, שהיה מיודע על מהלך האירועים, הוסיף כי הבכיר הסורי הדליף מידע מדויק וחשוב למודיעין האמריקאי על תנועותיו של סולימאני בסוריה. האתר דיווח עוד כי האמריקאים עקבו אחר נתיב המטוס של סולימאני לאחר שווידאו שהוא נמצא על סיפונו.
במקביל, לדברי המקור, האמריקאים הצליחו לחדור לטלפון של אבו מהדי אל־מוהנדיס, סגן מפקד אל־חאשד א־שאעבי, מיליציה שיעית פרו־איראנית, שאף הוא חוסל בהתקפה שבה נהרג סולימנאי ב־3 בינואר, וצותתו לשיחותיו עם סולימאני ועם אחרים.

על פי הדיווח, בשיחות אלה המודיעין האמריקאי למד גם שהם נערכו למבצעים גדולים נגד יעדים אמריקאיים, ישראליים ומערביים בסוריה, בעיראק, בלבנון ובמקומות אחרים. הם גם ידעו כי אל־מוהנדיס יקבל את פניו של מפקד כוח קודס בשדה התעופה בבגדד.
שר החוץ האמריקאי מייק פומפאו אמר לאחר פעולת החיסול, כי סולימאני ואל־מוהנדיס מתכננים לפגוע ביעדים אמריקאיים ומערביים במזרח התיכון.