חבר הכנסת לשעבר מטעם מרצ, עיסאווי פריג', שוחח הבוקר (רביעי) עם אילה חסון בתכניתה ב- 103FM, והתייחס לשריון של יאיר גולן ברשימה המאוחדת של העבודה-גשר ומרצ, מהלך שהוריד אותו למקום ה-11 ברשימה. "אני מבין את המהלכים במפלגה, אך זו הפעם הראשונה שלא אראה את הפתק של הבית הפוליטי, הבית בו גדלתי, מאחורי פרגוד הבחירות. ועידת מרצ ראתה ביאיר גולן כמציל ומשיח השמאל", אמר פריג'. בהמשך, הגיב להדרתה של סתיו שפיר מהרשימה המאוחדת, ואמר: "לשפיר נגרם עוול. כשהקמנו את המחנה הדמוקרטי, התניתי ואמרתי, 'אני מוכן לחבירה, בתנאי שסתיו שפיר תהיה הצלע השלישית איתנו', ואכן כך היה".

בריאיון עם ניצן הורוביץ, אמרתי שבסופו של דבר מרצ נכנסה לכנסת על גבם של הקולות הערבים, ודווקא עיסאווי פריג' לא נמצא במקום עם בולט. הורוביץ הבהיר שהוא לא עשה זאת בשמחה.
"אני מבין את ניצן, אך עכשיו, בפעם ראשונה, לא אראה את הפתק של הבית הפוליטי בו גדלתי מאחורי הפרגוד. חברי ועידת מרצ היו חצויים אתמול. מצד אחד, רוצים לשמר את אחד מהעקרונות החשובים, השותפות הערבית והיהודית, ומצד שני, יאיר גולן הופיע בפני ועידת מרצ, ואנשים ראו בו משיח ומציל השמאל".

אתה לא מעריך את יאיר גולן? הוא חכם ווורבלי, הוא לא עוטף ומחביא את הדעות שלו, אלא שם את מה שהוא מאמין בו על השולחן.
"יאיר בחור טוב וראוי, אך הוא עדיין לא מייצג את מרצ במאה אחוז. הוא ילמד להיות כזה, וזה ייקח לו זמן. יש משבר מנהיגות בשמאל, משום שהמחנה רוצה להיות במיינסטרים. פתאום הגיע גנרל גדול שייקח אותם לשם ויגשים את המטרה הזו".

ניצן הורוביץ עומד בראשות הורוביץ. זה בעיה מבחינתך שיאיר גולן יהיה הפנים של מרצ?
"זו לא בעיה, זו אמירה. אסור לגולן לדבר באמירות צבאיות כשהוא פונה לחברי מרצ, זו מפלגה עם אג'נדה אזרחית".

תצביע אמת בבחירות הללו, או שתבחר ברשימה המשותפת?
"אשאר באותו הבית הפוליטי. לאחר הבחירות, אם ייווצר ואקום בשמאל, נדאג לדברים אחרים".

מה קרה עם סתיו שפיר?
"אני חושב שלסתיו שפיר נעשה עוול. כשהקמנו את המחנה הדמוקרטי, אמרתי שאני מוכן לחבירה רק בתנאי שסתיו שפיר תהיה הצלע השלישית. ככה היה כשאהוד ברק הביא אותה לבסיס המחבר. כואב לי שהיא לא באיחוד".

התפרסם שהמחנה הדמוקרטי משאיר חוב בסך 8 וחצי מיליון שקלים.
"למחנה הדמוקרטי אכן יש חוב, אך הוא הוסדר על פי המתווה והחוק בכנסת, כשמחזירים ב-54 תשלומים את ההלוואה שהוקפאה".

החובות על הקרח. מי ישלם את כל החובות של כל המפלגות? 34 מיליוני שקלים חוב נותרו. אנשים שנוהגים ברכב ושומעים אותנו חושבים לעצמם שבנק קורע אותם על חוב של 50 אלף שקלים, כאן מדובר במפלגות עם עשרות מיליוני חובות ואנחנו מוחאים כפיים למנהיגים והמנהיגות שלהם.
"זה מחיר הפוליטיקה".

זה מחיר יקר. בשביל לעשות קמפיינים מטונפים, ללכלך על עיתונאים ולהגיד כמה רע. שכל אחד יביא כסף מהבית שלו. האזרחים משלמים את כל החובות האלה. זו לא אשמתך באופן אישי, אתה בשיחה הזאת במקרה.
"חשוב להתייחס לזה: בכל שבע שנותיי בכנסת, נכנסתי עם שני עוזרים פרלמנטרים. מאז שהליכוד נמצא בשלטון, הוא הגדיל את הדף לבוחר, את מספר כמות העוזרים, וגם הגדיל בעקביות את מימון המפלגות".

אף מפלגה תקבל כאן הנחה, שלא תתבלבל. זה חמור מאוד, אך השאלה היא לא רק מי הוביל את המצב, אלא מי מהמפלגות משאירה את החובות.
"מרצ תמיד החזירה את החובות שלה".