יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הדיח היום (רביעי) מרשימת המפלגה את ח"כ גדי יברקן לאחר שזה ניהל מגעים להצטרפות לליכוד ואף נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות הצעה לשריון במקום 20 ברשימה. "החלטתי בתיאום עם ח"כ בוגי יעלון להדיח מרשימת כחול לבן את ח״כ גדי יברקן", אמר גנץ. על המגעים בין יברקן לליכוד פרסם לראשונה העיתונאי אלירן טל בערוץ 20.

יברקן, שהיה ממוקם במקום ה-33 ברשימת כחול לבן, השתייך עד כה למפלגת תל"ם של שר הביטחון לשעבר משה יעלון. לאחר שקיבל את ההצעה מהליכוד דרש חבר הכנסת להתקדם ברשימת כחול לבן ובשל כך כאמור הודח ע"י גנץ.

יעלון מסר כי "לנוכח התנהלותו והתנהגותו שמעידה יותר מכל על ערכיו, הוא מודח ממפלגת תל״ם ולא יכלל עוד ברשימת ׳כחול לבן׳ לכנסת ה-23".

לפני פיזור הכנסת ה-21 בחודש מאי האחרון, הציעו בליכוד ליברקן את תיק הקליטה תמורת עריקתו מכחול לבן והצטרפותו לקואליציית 61. יברקן סירב אז להצעה.

בתוך כך, בליכוד ממשיכים בניסיונות להביא לאיחוד רחב בימין ולמנוע מצב שבו אחת המפלגות לא תעבור את אחוז החסימה. ואולם, יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, הבהיר היום בגל"צ כי "אם הרב רפי פרץ יבגוד בי ויתקע לי סכין בגב - יהיו לכך תוצאות ברורות". כמו כן, הוא לא פסל אפשרות של ריצה לבד לכנסת.

בניסיון לפתור את המשבר הציע נתניהו לרב חיים דרוקמן לעמוד בראש מפלגת הבית היהודי ולהחליף את השר רפי פרץ, אך דרוקמן סירב לכך. דרוקמן מכהן כיום כראש ישיבת אור עציון וכיהן בעבר כחבר הכנסת וסגן שר הדתות מטעם המפד"ל.