יותר מארבעה חודשים חלפו מאז נפצע באורח קשה לוחם התותחנים סמ"ר דניאל מרדר, לאחר שנפגע בראשו מאבנים שנזרקו על ידי חבריו ליחידה. למעריב נודע היום (רביעי) כי הפרקליטות הצבאית זימנה בימים האחרונים את שני החיילים החשודים בזריקת האבנים לשימוע לפני הגשת כתבי אישום.

הזימון התבצע לאחר שבחודשים האחרונים התנהלה חקירת מצ"ח בנושא ועם סיומה הועברו הממצאים לפרקליטות הצבאית. כאמור, על פי העולה מהתחקיר הצבאי, ישנו יש בסיס להגשת כתב אישום כנגד החיילים ולכן יצאו מכתבי השימוע אל החיילים.

מחקירת המשטרה הצבאית עולה, כי השניים לא פעלו מתוך כוונת זדון לגרום לפציעה החמורה של חברם ליחידה וכי התנהלותם וחוסר שיקול הדעת שלהם בעצם בזריקת האבנים לעבר מבנה השירותים הכימיים ממנו יצא הלוחם שנפצע, הוא בבחינת התנהלות חסרת אחריות ומשחק מסוכן. הדבר הוביל לפציעה חמורה שסיכנה את חייו של הלוחם שנפצע. הפציעה עצמה התרחשה כשאר הלוחם פתח את דלת השירותים בדרכו החוצה ואז ספג כאמור את אחת מהאבנים שפגעה בראשו. 

חומרת הפציעה התבררה רק בשלב מאוחר יותר, לאחר שהלוחם התלונן כמה פעמים על כאבי ראש, סחרחורות ואף הקיא. הפינוי המאוחר לבית החולים הוביל להחמרה במצבו הרפואי של הלוחם שבתחילה נשקפה סכנה לחייו. 

למרות שמדובר בפגיעה שאינה בכוונה זדון, כפי שעלה גם מהחקירה הצבאית, האירוע מסווג כאירוע אלימות מיותר שהיה עלול להוביל לתוצאות קשות וחמורות עוד יותר. רק לאחר השימוע יוחלט האם להגיש את כתבי האישום ואיזה באיזה סעיף, אבל נוכח חומרת האירוע ישנו סיכוי סביר להגשת כתב אישום בסעיף של גרימת חבלה ופציעה בנסבות מחמירות, סעיף שיכול להוביל במקרה של הרשעה לרישום פלילי ולמאסר בפועל.

מדובר צה"ל נמסר: "ביום 3 בספטמבר 2019 נפתחה חקירת מצ"ח בעקבות פציעתו של לוחם מאבן שפגעה בראשו. בעקבות האירוע נגרם ללוחם דימום תוך גולגולתי והוא הובהל לניתוח בעודו מורדם ומונשם. לאחר סיום החקירה הועבר התיק לבחינת הפרקליטות הצבאית. בימים האחרונים זומנו שני חיילים אשר היו מעורבים באירוע לשימוע לפני הגשת כתב אישום בעניינם".