אזעקת צבע אדום נשמעה היום (רביעי) בכמה יישובים במועצה האזורית שער הנגב. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו ארבעה שיגורים משטח הרצועה. לוחמי כיפת ברזל ביצעו שני יירוטים. בתגובה תקף צה"ל בשעות הערב באמצעות חיל האוויר יעדים ברצועה. במקביל אותרו בלונים עם חפץ חשוד מחובר אליהם בעיר שדרות.

דובר צה"ל מסר כי לפני זמן קצר תקפו מטוסי קרב ישראליים מספר יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה, בהם אתר לייצור אמצעי לחימה ומתחם צבאי. התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל היום. עוד נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה רבה את הירי לעבר שטח ישראל, וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיב על ירי הרקטות ואמר כי "נתניהו נכשל בתפקידו לספק ביטחון לתושבי הדרום. אנחנו נשים סוף לחגיגת הטילים והמזומנים שהוא מעביר לחמאס. הגיע הזמן להכרעה".

לפני שלושה ימים נשמעה הרתעה נוספת בנחל עוז, אך מדובר צה"ל נמסר כי לא זוהה ירי רקטות לשטח ישראל, והאזעקה נבעה כתוצאה מירי מקלעים. לפני כשלושה שבועות בוצע ירי לעבר העיר אשקלון, בעת כנס שניהל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקראת הפריימריז לראשות הליכוד. לאחר ששב מהמרחב המוגן, חזר נתניהו לבמה ושלח מסר מזהיר למי שביצע את הירי, כשאמר: "מי שירה בפעם הקודמת לא איתנו, מי שירה עכשיו שיארוז את החפצים". בדבריו רמז לחיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל עטא, שנהרג על ידי כוחות צה"ל במהלך חודש נובמבר.