קרן משפחת בלווטניק הודיעה היום (רביעי) כי תעניק מיליון דולר למיזם SpaceIL לטובת התנעת תכנית החלל "בראשית 2", במטרה לקדם את המשימה להנחית חללית ישראלית בלתי-מאוישת על הירח. "ישראל ידועה ברחבי העולם בזכות הישגיה יוצאי הדופן בתחומי המדע והטכנולוגיה, והיא בעלת פוטנציאל אדיר להשגת פריצות דרך משמעותיות בתחום חקר החלל", אמר לן בלווטניק, העומד בראש קרן משפחת בלווטניק, "יש בחדשנות ובנחישות הישראלית היכולת להניע את תכנית בראשית לשיאים חדשים ולהפוך את ישראל לשחקן מוביל בתחום".

יריב בש, ממייסדי SpaceIL הוסיף: "אנחנו שמחים על הצטרפותו של לן בלווטניק למשפחת SpaceIL ומודים לו על התגייסותו למשימה. יש לנו ביטחון מלא ב'בראשית 2' ובצוות הנפלא שלנו, ואנחנו נרגשים לקראת העתיד שעוד נכון ל-SpaceIL, לחדשנות הישראלית בתחום החלל ולחקר החלל בכלל". 

ביוני האחרון מסרו חברי הועד המנהל של העמותה כי בתום דיון מעמיק הגיעו למסקנה כי הניסיון לחזור על מסע לירח אינו מאתגר מספיק. בהודעה שמסרו חברי הועד המנהל נכתב כי "מסעה של "בראשית" לירח, למרות הנחיתה הקשה, נצרב בתודעה בישראל ובעולם כמסע מוצלח, פורץ דרך, ובעל משמעויות רבות לאופי המסעות הבאים של בני אנוש לירח. הפידבקים שהתקבלו מגורמים מקצועיים רבים בעולם בשבועות האחרונים מאז הנחיתה, הצביעו על כך שהמשימה נתפסה כהצלחה יוצאת דופן, ושברה שיאים עולמיים רבים, כגון: החללית שנבנתה בתקציב הנמוך ביותר, שעשתה את המרחק הגדול ביותר לירח, הקטנה ביותר שהגיעה אליו והפרויקט היחידי לירח שכולו מומן באמצעים פרטיים".

עוד נמסר, כי "חזרה על מסע דומה אינה מציבה רף הנדרש ממשימות פורצות דרך. על כן, הוחלט לחפש אתגר משמעותי אחר". בנוסף ציינו חברי הועד המנהל, כי העמותה תשתף את הציבור בתהליך, כפי שעשתה עד כה במשימה הלאומית לירח. כמו כן תמשיך העמותה להתמקד בביסוס הערכים של ״אפקט בראשית״ בקרב הדור הצעיר בישראל.

משרד המדע והטכנולוגיה הגיב כי: "משרד המדע והטכנולגיה מברך על התנעת פרויקט בראשית 2. כזכור הודיע שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס בישיבת הממשלה, כי בכוונת המשרד להכפיל את הסיוע לפרויקט בראשית 2 לכדי 20 מיליון שקלים. זאת בתוספת לעשרה מיליון שקלים שכבר הועברו כתמיכה של המשרד וממשלת ישראל למיזם בראשית". עוד נמסר, כי "השר מתכוון לעמוד בהתחייבותו ואנו מקווים שהתרומה לפרויקט תתניע אותו מחדש, תוך שיתוף פעולה מלא ופורה בין כל הגורמים, למען קידום תעשיית החלל בישראל והצבתה בחזית הבנלאומית".