יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, תקף בחריפות הבוקר (חמישי) בגל"צ את יו"ר הבית היהודי, רפי פרץ, על רקע החלטתו של פרץ לחבור לבנט, שקד וסמוטריץ', ואמר כי הוא "אדם שקרן שתקע בי סכין בגב". כמו כן, הוא קרא לראשי הציונות הדתית לפרוש מתפקידם, וכינה את התנהגותם "צבועה, מגעילה, שחצנית ופטרונית".

בן גביר אמר בפתח דבריו כי "זה לא רק הרב רפי פרץ, אדם שקרן שתקע בי סכין בגב, זה גם בנט, שקד וסמוטריץ', שבפעם הקודמת אמרו 'איפה בן גביר?'. בצלאל קרא לי לוותר על האגו, ואז ביום אחד שאני עושה חיבור מסתבר שאני לא כל כך מתאים לחבורה. התנהגות כזו צבועה, מגעילה, שחצנית ופטרונית? מגיעה לילדים שלנו משהו אחר. מגיעה לנו שרה אחרת במשפט המשפטים שמתברר שעשתה דילים עם שי ניצן. מגיע לנו פוליטיקאים לא צבועים כמו סמוטריץ' שבכל מקום מצטדק". 

פרץ. צילום: רועי אלימה, פלאש 90
פרץ. צילום: רועי אלימה, פלאש 90

מי הכי אכזב אותך?
"כולם שקרנים, כולם שם רמאים. אני לא האמנתי. תראו, אמרו לי במשך חודשים שבוגדים בי, ואמרתי שיש גבול. בכל זאת, שר חינוך, רב". 

זה היה או הוא או אתה.
"אז אין ערכים? אין ערך למילה? אפשר לומר הכל ולשקר בשם הכיסא בכנסת?". 

אתה חושב שהוא צריך לפרוש?
"לא רק הוא. בואו לא נתמקד באדם שאין לו שום ערך פוליטי. מה עם נפתלי בנט שהתקשר אליי בראש השנה לאחל לי שנה טובה ואמר לי שאנחנו צריכים ללכת ביחד? מה קרה פתאום? הוא אומר שהוא לא יכול ללכת עם איתמר בן גביר בגלל תמונה? אז הורדתי את התמונה. בניגוד אליהם, אצלי מילה זו מילה. הורדתי אותה כי אמרתי לעצמי שאם בזה תלוי גורל העם שלי והילדים שלי אני אוריד את את התמונה. אבל אז הוא המשיך לגדף. אצלו במפלגה יש את סמוטריץ' עם מצעד הבהמות. הוא כן ואני לא? הפוליטיקאים של הציונות הדתית הם ההפך מהחברה של  הציונות הדתית. יש בישיבה של הבן שלי את כל הצבעים והדעות, כולם ביחד".

 

מתי הבנת שפרץ יפקיר אותך?
"כל הזמן היו דיווחים שהוא הולך לעשות את זה, והוא אמר לי כל הזמן שהוא לא יעשה את זה. 'אני נתתי לך מילה'. אתמול הוא נכנס לחדר ושאל אותי מה אני אומר, ופתאום בשלב אחד אני מבין שכבר בגדו בי. שאלתי אותו למה הוא בגד בי והוא השפיל מבט. זה החינוך לילדים שלנו? זה הדגל? זה הסמל? אלה האנשים?".

בימין החדש תוקפים: "אלו שמייצגים את כהנא לא מייצגים אותנו"

ח"כ מתן כהנא (הימין החדש) התייחס הבוקר בתכנית של "הקבינט" ב-103FM להתנגדותו לצירופו של בן גביר לאיחוד בציונות הדתית ולחבירה של הבית היהודי לימין החדש. לדבריו, "החלום שלנו הוא להוביל מפלגה של דתיים וחילוניים, וזה מה שרצינו לעשות. בסוף פוליטיקה זו אומנות האפשר והבנו שאם נלך בנפרד לא נעבור את אחוז החסימה".

אתה חי בשלום עם הימצאותם של גורמים חרד"לים?
"החרד"לים הם אחים שלנו לכל דבר. האם אני מרוצה מכל ההתבטאויות של כל אחד מחברי הרשימה? לגמרי לא, אך הפעם אנחנו רצים יחד כי רב המאוחד מהמפריד".

איך תנהלו את זה אחרי הבחירות?
"כרגע אנחנו רצים יחד, המטרה להביא כמה שיותר מנדטים ואחרי הבחירות כל אחד יוכל לקדם את האג'נדה שלו. בנושא הכלכלה החופשית והליברלית אנחנו חושבים דומה".



נתניהו ילך לכם על הראש, מאיפה תביאו עוד קולות?
"אם נתניהו יעשה את אותה הטעות הגוש רק יקטן. היום כולם מבינים שאין משמעות למפלגה הגדולה".

בהנחה שהמפה הפוליטית לא תשתנה. תשב בקואליציה עם בני גנץ ויאיר לפיד?
"נשב או בממשלת ימין או ממשלת אחדות רחבה עם כל גוש הימין. נפעל באחריות אם נתקל באותו פלונטר פוליטי שנתקלנו בו עד היום".

למה ההתעקשות לא להכניס את בן גביר לרשימה?
"התמונה בסלון שלו מייצגת תמונה ודרך חיים. אלו שמייצגים את מאיר כהנא לא מייצגים את הימין הממלכתי. אנחנו ימין ממלכתי שרוצה לאחד וזה לא מתאים לממשיכי דרכו של מאיר כהנא. אם הם חשובים כל כך לימין יש את הליכוד שיכולים לשריין לעוצמה יהודית מקומות".