שר הביטחון ויו״ר הימין החדש, נפתלי בנט, הגיב היום (חמישי) לתהליכי האיחוד בין מפלגתו לבין מפלגת הבית היהודי. ״התאחדנו. לא בלוק טכני אלא סיעה מאוחדת, לפני ואחרי הבחירות. גאה להנהיג תנועה שמחברת את כל הימין האידיאולוגי וכל גווני הציונות הדתית: דתיים, חילונים, מסורתיים, חרד״לים, ליברלים - כולנו בעד שלמות ארץ ישראל ועם ישראל, ומסורת ישראל.‏ חירות האדם, הנבחרת הכי טובה בישראל -לניצחון", כתב השר בחשבון הטוויטר שלו. 

כזכור, הסאגה בימין הגיעה אמש לסיומה לאחר שבנט, ויו"ר הבית היהודי, רפי פרץ, הגיעו לסיכום דרמטי על ריצה משותפת לכנסת ה-23, ללא איתמר בן גביר ועוצמה יהודית, למרות ההסכם שנחתם עם פרץ על ריצה משותפת. השניים נפגשו אתמול ללא תוצאות בקריה בתל אביב, אך זומנו לאחר מכן לפגישה אצל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהצליח בסופו של דבר, להוביל לפריצת דרך.

הרשימה המאוחדת של מפלגות הימין החדש, האיחוד הלאומי והבית היהודי צפויה להיות מורכבת מבנט במקום ראשון, פרץ בשני, שקד בשלישי ולאחר מכן בצלאל סמוטריץ'. את שאר הרשימה ירכיבו מתן כהנא מהימין החדש, אופיר סופר מהאיחוד הלאומי, עידית סילמן שעברה בדקות האחרונות לפני החתימה על ההסכם מהבית היהודי לימין החדש, ובמקום השמיני העיתונאית שרה ב"ק שהצטרפה לבית היהודי לפני מספר ימים. את המקומות הבאים מאיישים שירלי פינטו, אורית סטרוק, מוטי יוגב ושולי מועלם. 

תגובות במחנה הימין לאיחוד פורסמו היום, כששר התיירות, יריב לוין התראיין הבוקר בכאן ב', והתייחס להתפתחויות האחרונות בגוש, לאחר שנכח אמש בפגישה שהובילה למהלכי האיחוד. במהלך הראיון, תקף לוין את התנהלותו של בנט. "אני חושב שהציונות הדתית היא דבר מפואר שסובל ממשבר מנהיגות עמוק וקשה. האירועים סביב הניסיון לאחד את הציונות הדתית היו לא מכובדים בעיניי. כך לא מתנהלת מנהיגות שרוצה לנצח בבחירות. אני מתייחס גם לגבי בנט וגם לגבי שאר רסיסי המפלגות. בנט לא הצליח להתגבר על העסקנות ולגלות מנהיגות", תקף לוין.