ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פנה היום (חמישי) לבג"ץ והבהיר כי הוא מצטרף לנימוקיהם של יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, והתנועה נגד יועמ"ש הכנסת, עו"ד איל ינון, לפיהם הוא היה צריך לפסול את עצמו ממתן חוות הדעת בנושא החסינות.

גורמים בליכוד הגיבו בעבר בנושא מעורבותו של עורך הדין איל ינון, היועץ המשפטי של הכנסת, בנושאים הקשורים לחקירות ראש הממשלה וסוגיית החסינות. במפלגה הגיבו גם לעצם העובדה שינון מופיע ברשימת העדים נגד ראש הממשלה ופרסמו את התגובה הבאה: "אחרי שהתברר שבת זוגו של אייל ינון הייתה ממגישי כתבי האישום נגד רה״מ, עכשיו מתברר שיועמ״ש הכנסת הוא עד תביעה בתיקי נתניהו. אייל ינון ובת זוגו נמצאים בניגוד עניינים חמור שמחייב אותם לפסול עצמם מיידית מטיפול בענייני ראש הממשלה נתניהו.

דבריו של נתניהו מגיעים לאחר שמוקדם יותר השבוע, הוועדה המסדרת בראשותו של ח"כ אבי ניסנקורן התכנסה לצורך דיון ראשון לקראת הקמת ועדת הכנסת שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה,  והצביעה בעד הקמתה. 16 מחברי הוועדה המסדרת הצביעו בעד לעומת חמישה מתנגדים. בתום הדיון יצא מכתב ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, בחתימת 25 חברי כנסת בראשות יו"ר הוועדה המסדרת אבי ניסנקורן שידרוש לכנס את מליאת הכנסת כדי לאשר את הקמת ועדת הכנסת והרכבה.

יו"ר הוועדה, ח"כ אבי ניסנקורן מכחול לבן, הבטיח דיון "ענייני", כאשר מנגד בליכוד מבטיחים להציב מכשולים לאורך כל הדרך בניסיון למנוע החלטה בעניין החסינות לפני הבחירות לכנסת ה-23. יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר אמר בתחילת חלקו השני של הדיון כי "חטפו את הכנסת בתקופת פגרת בחירות. הכנסת נחטפה. אין לי מילים אחרות".