ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (חמישי) בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על ההתפתחויות באזור ועל עניינה של המטיילת הישראלית נעמה יששכר. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "השיחה הייתה חמה ועניינית. השיחה חיזקה את האופטימיות של ראש הממשלה שעניין שחרורה של נעמה יששכר מתקדם לקראת פתרון".

יפה יששכר, אמה של המטיילת הישראלית, הגיבה להודעת לשכת ראש הממשלה, ומסרה כי "ראש  הממשלה אמר לי שעליי מוטלת  האחריות לשמור על חוסנה הנפשי של נעמה כל עוד היא בכלא  הרוסי ולהיות חזקה ואופטימית, כי כראש ממשלת ישראל מחויב לשחרר את נעמה. אני אופטימית כעת ומבקשת בכל לבי מנשיא רוסיה לפעול כידיד אמיתי של ישראל והעם היהודי וכמנהיג מעצמה עולמית ולשחרר את נעמה שלי חזרה לביתה שבישראל".

ואולם, רק לפני יומיים התייחס סגן שר החוץ הרוסי, מיכאיל בוגדנוב, לפרשת הישראלית הכלואה ברוסיה, ואמר כי "ארצו איננה בוחנת עסקת חילופי אסירים הכוללת את אפשרות שחרורה". 

יום לפני כן העביר נתניהו מכתב ליששכר, בו כתב לה: "אזרחי המדינה חושבים עליך. איננו מפקירים אף אדם לגורלו, וכך גם במקרה שלך. מדינת ישראל ואני משקיעים מאמצים בלתי פוסקים כדי להביא לשחרורך. אנו עומדים בקשר עם בני משפחתך, ובכל שיחה איתם אנו מדגישים את מחויבותנו להחזיר אותך הביתה בהקדם".

בתגובה לכך שוחחה אמה של נעמה, יפה יששכר, עם ראש הממשלה והודתה לו על מאמציו. יששכר ציינה כי המכתב הגיע לתאה של נעמה, והיא הביעה התרגשות והערכה גדולה. "המכתב מחזק אותה ומעורר תקווה גדולה", אמרה.