מיכאיל מישוסטין, שכיהן בעשור האחרון כראש שירות המיסים הפדרלי ברוסיה, מונה היום (חמישי) לתפקיד ראש הממשלה החדש במדינה, על ידי הנשיא, ולדימיר פוטין, והפרלמנט.

כאמור, ראש הממשלה החדש משוסטין, בן 53, נשא נאום בפניי הפרלמנט התחתון (ה"דומא") של רוסיה, ובו הציג את משנתו האידיאולוגית וקווי היסוד לפיהם יפעל בתפקיד. מפלגת השלטון "רוסיה המאוחדת", בעלת רוב בבית הנבחרים המקומי, הביעה תמיכה חד משמעית במינוי מישוסטין, עוד לפני שנהפך לרשמי.

מינוי משוסטין מגיע לאחר התפטרותו של ראש הממשלה דמיטרי מדבדב, ויוזמת הרפורמה החוקתית אותה מבקש פוטין לקדם. מטרת הרפורמה היא ככל הנראה להישאר בעמדת מפתח גם לאחר סיום הקדנציה הצפוייה בקרמלין, במהלך שנת 2024.

יחד עם זאת, פוטין הודיע כי הוא מתכוון לקדם את קיומו של משאל עם סביב סוגיית השינויים בחוקה, אולם טרם ידוע מה תהיה משמעות תוצאות האמת.

כשהוא בן 67 ומכהן בתפקידו משנת 1999, ולדימיר פוטין צפוי יהיה לסיים את כהונתו ולעזוב את הקרמלין בעוד כארבע שנים, כאשר מבקריו מעריכים כי הוא מתכנן שלא לאפשר למחליפו בכס הנשיאות למנות את ראש הממשלה (כפי שמציע החוק הנוכחי), ולהעביר את הליך המינוי להצבעה בפרלמנט - בו נחשב המנהיג הרוסי לאהוד במיוחד.