ננסי פלוסי, יושבת ראש בית הנבחרים, לא רק העצימה את תדמיתה כפוליטיקאית יעילה. היא התגלתה גם כבימאית מעולה. מעמד פתיחת משפט ההדחה של הנשיא  דונלד טראמפ בסנאט שהתנהל בראשותה, הפך תחת שרביטה לאירוע מושקע, דרמטי, מרתק. נראה היה שכל פרט וכל רגע הוכן מראש ואורגן באופן שיצדיק ויזכיר את אופיו ההיסטורי. ערוצי הטלוויזיה  בארה"ב פשוט לא ידעו את נפשם מרוב התלהבות והשתוקקות לדווח על האירוע. התוכניות הרגילות נותקו והמעמד דווח במשך שעה ארוכה, בצירוף פרשנויות והערכות, בלי הפסקה לפרסומות. 

זאת הפעם השלישית בקורות ארה"ב שהסנאט יקיים משפט הדחה נגד נשיא המדינה. ניכר היה שפלוסי טרחה ועסקה בהכנות לטקס. חמישה מחברי הקונגרס צעדו כחיילים בדרכם לסנאט, מלווים את האיש שנשא את המסמכים שכללו את הבקשה הרשמית לקיום המשפט. פלוצ'י ישבה ליד השולחן זקופה, בארשת פנים של תובעת מאשימה וחתמה על המסמכים. היא השתמשה במספר עטים לחתימה ואחר כך חילקה אותם לעמיתיה שעמדו מאחוריה למשמרת זכרון. הכל  כמו שאומרים, "דפק  בדיוק כמתוכנן".

מי שנראה כבד ראש, רציני וחמור-פנים היה מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, הסנאטור מיץ' מקונול.  בשבילו מעמד פתיחת משפט נגד נשיא רפובליקני, במועדון אקסקלוסיבי שבשליטת רפובליקנים, בניהול יושב ראש רפובליקני כמוהו היה אירוע קשה מנשוא. ראו את זה על פניו. אין ספק, הדמוקרטים השיגו את שלהם. לא ברור כמה זמן יימשך המשפט. רק נאומי הפתיחה שכל סנאטור ישא, יימשכו לפי הערכה למעלה משבוע. אחר כך יתחיל הליך שימוע העדים, שעשוי להימשך שבועות אחדים. לדמוקרטים חשוב עצם קיום המשפט. הנשיא טראמפ ייחשף כפי שנחשף בשימועים שהתקיימו בשתי ועדות הקונגרס. ההערכות הן שצפויות עדויות שיחמירו עם הנשיא ויעצימו את החשדות נגדו בפרשת "אוקראינה גייט". נו, באמת, אז מה? על תוצאה אחת אין ויכוח ואין עוררין.

בסופו של המשפט, הנשיא טראמפ לא יודח, גם אם שניים או שלושה סנאטורים רפובליקנים יצטרפו לדמוקרטים ויצביעו בעד הדחתו. הרוב עדיין ידחה את אישור ההדחה.  בסופו של יום, פלוצ'י לא תראה טוב. עמיתיה חברי הקונגרס לא ירוצו אחרי כתבי ערוצי הטלוויזיה ולא ישווקו הצהרות נלהבות. השאלה הגדולה היא, האם הליכי ההדחה שיזמו הדמוקרטים ושיאו של המשפט בסנאט יגבירו את  סיכויי המפלגה הדמוקרטית לסלק את הנשיא בבחירות 2020?

רוב הפרשנים משיבים בשלילה על שאלה זאת. מה שמחזק את ההערכה שמשפט ההדחה בסנאט לא ישפיע לטובה על סיכויי הדמוקרטים להביס את טראמפ בבחירות, הוא תמונת המצב בזירת המתחרים במירוץ למועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות. מדובר במחול עועים מתמשך שאם לא יושם לו סוף בשבועות הקרובים, יהיו אלו הדמוקרטים שבמו ידיהם יעניקו לדונלד טראמפ ארבע שנים נוספות בבית הלבן.

יום לפני טקס פתיחת משפט ההדחה בסנאט, התקיים העימות הטלוויזיוני הששי בהשתתפות ששה המועמדים הנחשבים מובילים - ג'ו ביידן, וורן, סנדרס, הסנטורית איימי קלובשר, המיליארדר טום סטייר וראש העיירה מאינדיאנה פיט בוטג'ג'. העימות נראה כמו סכסוך בין קרובי משפחה עוינים. השאלה שעמדה במוקד הויכוח הייתה, האם ברני סנדרס אמר שאשה לא יכולה להיות נשיא או לא אמר? מי שנפגעה מאימרה זאת היא אליזבט וורן שתבעה את עלבונה מסנדרס.

העימות שהוא האחרון לפני תחילת עונת הבחירות המוקדמות באיווה, לא הניב שום בשורה חדשה, שום רעיון חדש, שום סיסמה חדשה. מה שהדמוקרטים לא הפנימו כנראה, הוא שהיעד שלהם בבחירות 2020 הוא כפול. להביס את דונלד טראמפ ולעקור את הטרמפיזם מהבית הלבן. אם לא יתעשתו בקרוב, הם יהיו אלה שיודחו במשפט הבוחר בבחירות 2020.