ייצוגיות היא מילת המפתח בכל הנוגע ליצירת מראה מקצועי, אסתטי ובלתי נשכח. גם בעידן השוויוני־לכאורה, נשפטת אשת עסקים לא רק בזכות יכולותיה המקצועיות אלא גם על ידי הרושם שהיא מעוררת.

בגדים הם חלק חשוב מהמראה, אך איפור הוא עניין חשוב לא פחות, שכן האסתטיקה יכולה לשדרג ולייעל את התוצאות העסקיות. זאת ועוד: כשעור הפנים שלך נקי, מסודר ומטופח אין ספק שההרגשה הפנימית היא נוחה, מרגיעה ובטוחה.

בדיוק כמו בסטיילינג, חשוב לייצר גם סגנון איפור ייחודי משלך. כשמדובר בעור הפנים שלך, הכל חייב להיות מתוקתק, במיוחד מהסיבה שזהו האזור הראשון שנהוג להסתכל עליו. מה זה אומר? האיפור צריך להיות עמיד ורענן לכל שעות היום, ובמקביל מעודן ומחמיא להופעה הכללית. לצורך זה עלייך ללמוד את תווי הפנים שלך, לדעת איך לטשטש פגמים ולהבליט באמצעות האיפור את החלקים שאת יותר אוהבת.

שני הסגנונות הבולטים ביותר בקרב נשות העסקים הישראליות הם הטבעי והדרמטי. כל אחת מתחברת באופי הלבוש ובאורח חייה לסגנון ספציפי. הטבעי יתבטא בכך שישדר מראה ניטרלי, הכולל צבעים רכים כמו ורודים וצבעי אדמה, מראה שניתן לתחזק בקלות במהלך היום. לעומתו, המראה הדרמטי יחצין שפתיים משורטטות עם צבעים עזים יותר, ויבליט עיניים בצלליות דומיננטיות ובמסקרה המדגישה באופן משמעותי את הריסים. מראה זה דורש בעיקר תחזוקה של האזור שבחרת להדגיש, כשהחלק הקל ביותר הוא שימור צבע השפתיים.

השפתיים הן חלק מרכזי בפנים. ואם החלטת למרוח אודם או ליפסטיק, חובת השימור לאורך היום היא עלייך בלבד.

אז מה הן הנקודות החשובות ובאילו צבעים כדאי לבחור?
התאמת צבע שפתייך לצבע עורך: אם את בעלת עור פנים חום־שזוף, גווני אדום וורוד יחמיאו מאוד. יחד עם זאת, האדום יכול לקחת המון פוקוס, לכן ניתן להשתמש באדום חצי שקוף. לבעלות צבע עור ורדרד יתאימו צבעי האדום־סגול, משפחת הצבעים הקרים שייצרו ניגודיות. לבעלות עור פנים סמוק במיוחד יש להיצמד לצבעי האדמה, הניוד־חום והבז'.

פרט חשוב נוסף שאסור להתעלם ממנו הוא צבע שינייך. מי שפחות רוצה להבליט את אזור הפה, מוטב שתשתמש בשפתונים בהירים, כאלה שימשכו פחות תשומת לב לאזור. לבעלות שיניים צהבהבות מומלץ למרוח שפתונים בצבעים קרים: אדומים וסגולים.

גודל שפתיים, תוחם ופריימר: ההימצאות שלנו מחוץ לבית במשך שעות ארוכות דורשת תחזוק תמידי - אחרי אכילה, פגישות והרבה דיבורים. לכן, חשוב להשתמש בפריימר לשפתיים שישמר את הצבע, ובתוחם שפתיים לחריצים ולמסגור אזור הפה כשהאודם מתחיל להימחק.

אם ניחנת בשפתיים עבות, כמעט כל צבע יחמיא להן מהסיבה שהן תופסות חלק גדול מהפנים. לבעלות שפתיים דקות מומלץ להשתמש בצבעים בהירים יותר, כדי לא להדגיש אותן יתר על המידה.

בת-אל זינגבוים, מנהלת חטיבת ההדרכה הבין לאומית מבית חוה זינגבוים מסבירה:
"העור הוא הקנבס עליו בעצם האיפור מונח. אם העור מחוספס, מיובש או צלקתי גם המאפר המוכשר ביותר לא יצליח במלאכתו. הכנת העור לאיפור היא קריטית כדי להבטיח איפור עמיד, טבעי וזוהר. לפני כל איפור מומלץ להקפיד על עור נקי, רווי לחות, קרם עיניים, קרם שפתיים. מומלץ להשתמש בתכשירי לחות הנספגים מהר, לא שומניים מדי. כמות קטנה והספגה מלאה הם הסוד לעור זוהר אך כזה שיחזיק את המייק אפ לכל שעות היום. חשוב להשתמש ברכיבים כגון: חומצה היאלרונית נספגת, ויטמין C, חסם שמש קליל וקרם עיניים הנספג במהירות.

[email protected]