הפרשן הפוליטי, בן כספית התראיין היום (שישי) לניסים משעל ב-103FM והגיב לתוצאות סקרי המנדטים, לפיהן 64% מן הנשאלים התנגדו למתן חסינות לראש הממשלה בנימין נתניהו: "אומר פרופסור כץ שאין תנועה בין הגושים או התנועה היא קטנה, ואם כאן יש תנועה זה יכול להשפיע על אחוז ההצבעה בין הגושים ביום הבחירות. יכול מאוד להיות שיהיו אנשים שבעצם אומרים בסקרים שהם מצביעים למפלגות בלוק הימין או לנתניהו אבל לא יבואו להצביע בגלל המיאוס מעניין החסינות. זאת אומרת, שזה שיש החמרה במצבו של נתניהו בנושא החסינות קצת מפתיע אותי"

כספית עשה סדר בסבך הפוליטי: "נתניהו הבין שנגמר הזמן לאירוע הזה והלך על הרב רפי, ואז כפה עליו להפר את מילתו ואת החוזה שחתם ולהשאיר את בן גביר לבד. בן גביר לבד זה כאב ראש לנתניהו כי אם הוא לא ירוץ זה באמת שיחוק, אבל אם כן הוא ירוץ ויביא לפחות את ה-84 אלף קולות – יש הרבה במחנה הימין שיקראו למה שעשו לבן גביר דבר לא מוסרי שאולי יכול אפילו להוסיף לו קולות, ובמקום 80 אלף הוא עלול להביא 100 אלף קולות. תאר לעצמך שנתניהו מבזבז פה 100 אלף קולות ביום הבחירות, מבחינתו זה קטסטרופה".

בהמשך הביא את תחזיתו לשאיבת המנדטים של נתניהו ממפלגת ימינה: "אני חושב שגם הם יודעים את זה, ההפך. קרה דבר הפוך: הפרדוקס הוא שאם הם היו נשארים בשתי מפלגות הוא לא היה מעז לשאוב אף אחת מהן, או שהיה הולך על כל הקופה בתקווה לשאוב את הכל עד הסוף, כי כשהן שתי מפלגות שתיהן מתנדנדות והוא לא יכול להרשות לעצמו את הלוקסוס בו אחת לא תיכנס והלכו שניים שלושה מנדטים. ברגע שהם התאחדו ואימת אחוז החסימה הוסרה, הוא מבחינתו תן לו לשאוב אותם מהתשעה שיש להם היום לארבעה, זה עוד חמישה מנדטים. אגב, אותו דבר בדיוק בצד השני". 

בסיום השיחה, הגיב לסערת שר החינוך רפי פרץ והתייחס למפסיד הגדול של המערכה, איתמר בן גביר: "הוא עשה את השמדת הערך הפוליטית המהירה והאגרסיבית ביותר לעצמו שאני זוכר, יותר מרבים אחרים. אפילו מופז שבן לילה לקח את 28 המנדטים של ציפי והפך אותם ל-28 קולות לא עשה דבר כזה, כי הוא באמת נפל לכל הבורות שנקרו בדרכו וכשהוא נתקע בלי בור הוא חפר. הוא נשאר בלי כלום, יש לו אולי חבר כנסת וחצי כולל עצמו בתוך הבלוק החדש, סמוטריץ' עשה לו בית ספר מפה, בנט ואיילת משם, הפר את מילתו, יצא פיתה כמו שאומרים אצלנו ואני לא רואה איך הוא מצליח לשמר קריירה פוליטית".

על איתמר בן גביר הוסיף: "אני חושב שזה שהוא נשאר מחוץ למחנה הופך אותו למסוכן הרבה יותר. נתניהו פה צריך לפקוח שבע עיניים על מעלליו של בן גביר, וזה לא נגמר עד שזה נגמר".