הגבר בן ה-62 והאישה בת ה-57 שנמצאו אמש ללא רוח חיים בדירתם בפתח תקווה הם סלאביק מבשב וילנה יצחקבייב, כך הותר היום (שבת) לפרסום. מבשב, שעלה לארץ בשנת 1993, היה פסל ואמן וחלק מיצירותיו הוצגו בסנט פטרסבורג. הוא כונה "הפברז'ה של בוכרה". 

בחודש ספטמבר הוא פרסם בדף הפייסבוק שלו סרטון שבו בירכה אישה אותו ואת זוגתו, יצחקייב, בדירתם. "לא רק אהבה יש בבית הזה, אלא גם המון שיתוף פעולה ואנרגיה טובה", אמרה האישה בסרטון. 

במשטרה נבדק החשד שמדובר ברצח והתאבדות. לזירה אמש הגיעו שני הבנים של האישה, סמוך לשעה 20:00, לאחר שמשעות הצהריים לא הצליחו ליצור עמה קשר. כשהגיעו לדירה וראו את המראה המזעזע, התקשר מיד אחד מהם אל כוחות הביטחון. על פי החוקרים, האישה נורתה מספר יריות בעוד בגופת הגבר זוהתה ירייה אחת בלבד. 

אחד השכנים שנזעק למקום, הבחין בבן שצעק "הוא שתה ורצח אותה". שכנה בבניין מסרה למעריב: "היא היתה אישה מקסימה אשר התאלמנה לא מזמן, בעלה חלה ונפטר. בעלי אמר לי שיש לה בן זוג שמגיע לאחרונה והם נפגשים, אני בהלם ממה שקרה".

פחות מ - 24 שעות לפני הרצח וההתאבדות מבשב , העלה פוסט לפייסבוק בו תיאר כמה הוא אוהב את ילנה . היה זה פוסט אחרון שלו ותמונות שנלקחו מארוחת ערב שאירחו בביתה , עם חברים משותפים. גם אז בסרטון שמופיע מחודש ספטמבר האחרון , חבר מספר על שיחה עם החשוד ברצח שסיפר לו כי מאז שפגש את ילנה היא הפכה לכל עולמו.

שנה וחצי הם יצאו יחד וכלפי חוץ לפחות שדרו זוגיות מאושרת . בתקופה האחרונה עברו להתגורר יחד בדירתה בעין גנים ובימים האחרונים היא כבר הודיעה לו על כוונתה לסיים את הקשר. ההחלטה שלה לא התקבלה אצלו וכאמור הפוסט האחרון אולי בא לשדר 'עסקים כרגיל' אבל יש משום טקסט פרידה מכל מי שהכיר אותם.