שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד (ימינה), התראיינה הערב (שבת) ל"פגוש את העיתונות" בערוץ 12, וחשפה כי הציעה, יחד עם ראש מפלגתה, נפתלי בנט, לח"כים יועז הנדל וצבי האוזר (כחול לבן), הנחשבים לפלג הימני במפלגתם, להצטרף למפלגת הימין החדש.

בנוסף, קראה שקד ליו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, שנותר מחוץ לרשימה המאוחדת, להודיע על פרישה מהתמודדות: "מה שעכשיו עוצמה יהודית צריכים לעשות זה להוכיח שהם ראויים להנהגה ולפרוש. אין לימין פריבילגיה לשרוף שוב עשרות אלפי קולות".

בן גביר הגיב לקריאתה של שקד: "שקד נוקטת בגישת הרצחת וגם ירשת, גם השאירו אותי בחוץ וגם מבקשים ממני לפרוש".

כשנשאלה מדוע בבחירות לכנסת ה-22, כשעמדה בראשות "ימינה", תמכה בהכללת בן גביר ברשימה, ענתה: "בפעם הקודמת הובלתי את הרשימה ורציתי את בן גביר, הצענו לו את מקום 8 והוא לא רצה. אם היה מסכים היה היום בכנסת. הפעם בנט מוביל והגישה שלו שונה. בנט כתב פוסט מאוד מנומק למה הוא חושב שזה לא נכון. חשבתי שזה נכון שלא יבוזבז אף קול".

שקד הגיבה להתבטאותו של חברה לרשימה, שר החינוך רפי פרץ, כנגד קהילת הלהט"ב: "ההתבטאות של פרץ הייתה לא ראויה, אבל צריך להסתכל על הדברים בצורה יותר מורכבת. כשזרקו אותו מגוש קטיף הוא לא הלך להתפנק בתל אביב אלא הקים ישוב בחולות חלוצה. הוא הקים מכינה. פרץ אמר שהוא שר החינוך של כל תלמידי ישראל, והוא אוהב כל אדם".