חסן נסראללה, מנהיג חיזבאללה, נמצא במלכוד בשלוש זירות משמעותיות מאוד עבורו: בזירה הפנים־לבנונית, מול ישראל ומול איראן. נסראללה איבד לאחרונה חבר קרוב ומודל לחיקוי עם הסתלקותו הספקטקולרית של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס האיראני. זו אבידה קשה עבור נסראללה המופתע אשר שיתף פעולה באופן הדוק עם סולימאני ושמע לעצותיו.

סולימאני נהג לפגוש את נסראללה במקום מחבואו התת־קרקעי של האחרון. הם תכננו פעולות וטיכסו עצות. עכשיו נסראללה נשאר ללא המשענת הזאת. נסראללה סיפר שהוא פגש בסולימאני שעות ספורות לפני נסיעתו מביירות לדמשק. הוא ביקש ממנו להיזהר. משם המשיך לבגדד, שם חוסל.

סביר להניח שנסראללה מבין שהוא חשוף לעיני האמריקאים, ועם נשיא כזה בלתי צפוי בבית הלבן עדיף להסתתר עוד יותר עמוק בבונקר התת־קרקעי שלו, ככל הנראה בביירות. מה שנותר לו זה להשתלח באופן מילולי נגד האמריקאים ולעשות שימוש בסופרלטיבים מעליבים, בסגנון "סולימאני שווה את ראשו של טראמפ, ויותר מכך". כך לא מדברים למנהיג המעצמה החזקה בעולם. זה מעיד על כך שנסראללה בלחץ.

בזירה האיראנית, עם חיסול סולימאני נסראללה איבד מליץ יושר יעיל בטהרן. על אף הקושי הפיננסי של איראן בגלל הסנקציות האמריקאיות, סולימאני שקד באופן אישי כדי לא לקפח את ידידו מנהיג חיזבאללה. עכשיו כאמור המצב השתנה ונסראללה יצטרך להמתין כדי לדעת לאן נושבת הרוח עם המנהיג החדש של הכוחות המיוחדים של משמרות המהפכה. בינתיים, נסראללה מדקלם את דברי הצמרת האיראנית על הנקמה שתבוא על חיסול סולימאני.

בזירה הפנים־לבנונית מצבו של נסראללה עדין מאוד. המפגינים מכל העדות והדתות אשר ירדו לרחובות ברחבי לבנון בתביעה לרפורמות ושינויים כלכליים רדיקליים כיוונו את מחאתם גם נגד ארגון חיזבאללה המואשם על ידם בתחלואיה של לבנון. נסראללה קלט את המסר, הוריד לרחובות את האנשים שלו כדי להתעמת עם המפגינים, ובו בזמן פעל כדי שנשיא לבנון יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה החדשה על מועמד לרוחו. אבל הלחץ שמופעל על המועמד להרכיב ממשלה של טכנוקרטים ולא על פי המפתח העדתי, עלול להקטין משמעותית את השפעת חיזבאללה בזירה הפנים־לבנונית. 

נסראללה מודע לכך שהוא לא יכול לפתוח בהרפתקה צבאית נגד ישראל ולהסתכן בהרס התשתיות בלבנון. גם כאן כל מה שנותר לו זה להשמיע איומים נגד ישראל שאין ביכולתו לממש עכשיו.

המצב שאליו נקלע נסראללה מחייב אותו להיזהר במעשיו, והרבה פחות בדבריו. יחד עם זאת, אסור להעניק לו את פסק הזמן הדרוש לו כדי להתאושש מהמכה האחרונה שנחתה עליו. יש להמשיך בלחץ עליו בכל הכיוונים כדי להביא לשינוי מוחשי. הוא יצטרך להנמיך פרופיל כי האמריקאים מתכוונים לשלוח כוחות ללבנון כדי לשמור על השגרירות שלהם, אבל מי יודע, אולי תוטל עליהם משימה נוספת.

חיסול סולימאני הסיר מנסראללה את "כיפת הברזל" שממנה נהנה בשנים האחרונות. כעת הוא נשאר חשוף לדילמות ולחששות, שאנחנו בוודאי לא צריכים להתחשב בהם.