פיצה ושקשוקה הם שניים מהמאכלים האהובים ביותר על הישראלים, אבל איך הם משפיעים על הדיאטה? ד"ר מאיה רוזמן התייחסה בתוכניתה ב-103FM לשאלה מה יותר משמין: שני משולשי פיצה או כריך של בית קפה. לאחר מכן, בפינת המיתוס דיברה על שקשוקה ביתית לעומת שקשוקה של מסעדה או בית קפה. 

ד"ר מאיה רוזמן סיפרה על פרט שממש חשוב לדעת: מה יותר משמין – שני משולשי פיצה או כריך בבית קפה? "משולש פיצה בצק דק עם תוספות כמו ירקות מכיל 200 קלוריות בממוצע. משולש פיצה בצק עבה וגבינה כפולה מכיל לא יותר מ-400 קלוריות", מספרת ד"ר רוזמן, "לפי אתר האינטרנט של רשת בתי קפה, כריך גבינה צהובה מלחם קל מכיל 600 קלוריות, כריך חלומי מלחם קל 730  קלוריות, כריך חביתת פריטטה 750 קלוריות בכריך אחד מלחם קל! כשמדובר בכריכים בג'בטות או לחמניות או לחמים שאינם קלים כמות הקלוריות עולה כמובן. מבחינה בריאותית, לחם לבן שווה בערכו לבצק של הפיצה, הגבינה הצהובה בפיצה מכילה חלבון וסידן כמו מנות חלבון אחרות שיש בכריכים, אבל צריך לזכור שכריך בבית קפה עלול להכיל קלוריות כמו בשני משולשי פיצה לפחות, ואינו אפשרות דיאטטית יותר", ציינה ד"ר רוזמן.

בפינת המיתוס התייחסה ד"ר רוזמן לשקשוקה ולשאלה האם היא דיאטתית: "תלוי איפה אוכלים אותה: הביצים מכילות את החלבון הכי איכותי מכל המאכלים, יותר מבשר דגים וחלב. חלבון שהכי מתאים לבניית הגוף השרירים, השיער ומערכת החיסון שלנו", סיפרה ד"ר רוזמן, "בביצה קשה רק 80 קלוריות, בחביתה במטוגנת כבר מעל 150 קלוריות בגלל השמן שנספג".

לדברי הדוקטור, "שקשוקה ביתית שמכילה 2 ביצים, 2 כפיות שמן ועגבניות או רסק כבר תכיל כ-350 קלוריות. באומלט משתי ביצים כפי שמוגש בבתי קפה זה מגיע ל-400 קלוריות לא כולל תוספות, ובמנה של שקשוקה בבתי הקפה-  בגלל השמן, הרסק והירקות - יש 800-700 קלוריות, לא כולל עוד 200 הקלוריות של הלחם בצד, מנה כזו מגיעה לאלף קלוריות, הרבה יותר ממנה של פלאפל".