בקרמלין וגם במשרד החוץ בירושלים לא יאהבו זאת אבל פעילים ברשימת "הלב היהודי" המתמודדת בבחירות לכנסת ה-23 מתכוונים להפגין נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך ביקורו בארץ, ביום חמישי הקרוב.

את ההפגנה מארגן יו"ר הרשימה אלי יוסף, הידוע כ"מתפרץ סדרתי" לאירועים פוליטיים במחאה על מכירת נשק למשטרים דיקטטוריים המשתמשים בו לדבריו, לצורך רצח עם. יוסף ביקש וקיבל ממשטרת ישראל אישור לקיים השבוע שתי הפגנות, אחת באזור בית הנשיא ואחת מול מוזיאון "יד ושם", במהלך ביקורו של פוטין.

"פוטין הוא דיקטטור שמוכר נשק לאויבי ישראל איראן וסוריה. הם משתמשים בנשק כדי לטבוח באוכלוסיה אזרחית. האם אנחנו מכבדים את זכרון השואה כשנותנים כבוד לאדם שאחראי לרצח של עשרות ומאות אלפים?", שאל יוסף. 

"האם מה שלמדנו מהשואה הוא להלל ולשבח את מי שעומד בראש משטר אכזרי, ולהתעלם מהרוע שהוא מחולל בעולם, כי הוא לא עושה את זה לנו? אין ציניות גדולה מזו, אין חילול זכרון השואה גדול מזה".

במכתב ששיגר להנהלת "יד ושם" כתב יוסף: "אתר ההנצחה 'יד ושם' מופקד על זכרון השואה עבור העם היהודי וכל העולם. ביום חמישי הקרוב הוא אמור לארח את פוטין, אדם שהורה וכוחותיו היו שותפים ברצח עשרות אלפי חפים מפשע. כוחותיו הפציצו בתי חולים בסוריה. נציגיו במועצת הביטחון התנגדו לאמברגו נשק על דרום סודן בזמן שנרצחו מאות אלפי נשים ילדים וגברים חפים מפשע. בכך, שימש לנו חותמת כשרות כדי שגם אנחנו נוכל לחמש את הרוצחים בדרום סודן. היעלה על הדעת  שעם ישראל  באמצעות 'יד ושם' יזמין  אדם המעורב ברצח  אלפי נשים וילדים וגברים לשאת דברים במעמד זה? השתגענו, ירדנו מהפסים". 

המשטרה התירה ליוסף לקיים את ההפגנה ברחוב איתמר בן אב"י המרוחק מבית הנשיא ועל כך הגיש יוסף, באמצעות עו"ד איתי מאק, עתירה דחופה לבג"ץ.

לשאלה האם הוא לא חושש מכך שהפגנה נגד פוטין עלולה לפגוע בסיכויים לשחרורה של נעמה יששכר מהכלא הרוסי, השיב: "אין שום קשר בין הדברים. ההפגנה לא קשורה אליה. הרוסים כלל לא יראו אותנו, אבל מה שכולם יראו זה איך נותנים פה כבוד מלכים לפוטין".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לביקורו הצפוי של פוטין בפתח ישיבת הממשלה, ואמר כי "לפני כשנה הזמנתי את הנשיא פוטין לטקס חנוכת האנדרטה להנצחת הרוגי המצור בלנינגרד ואני שמח שהוא נענה להזמנתי. השבוע, בזמן ביקורו אנחנו נחנוך את האנדרטה בירושלים, כאן, בגן סאקר.שוחחתי עם הנשיא פוטין גם על עניינה של נעמה יששכר, ואני מקווה שבהזדמנות הזאת של הביקור, נשמע גם בשורות טובות במהרה".